NA: Neo Vintage Omega SMP midsize 2010

Bij toeval tegenaan gelopen, maar love at first sight. Ik zocht nog een niet-Rolex voor in de collectie. Sportief, niet te groot, liefst diver met alu bezel. Meerdere Tudors al geprobeerd, allemaal mooi en op papier goed, good value ook, maar niks écht wauw. Gebrek aan karakter, zo ervoer ik het; BB58 blauw te flets en monotoon, BB58 zwart net wat te veel gekunstelde patina, BB54 perfect qua maat en specs, maar ronduit saai. Niet explorer “saai,” maar gewoon echt mwah.

Dan deze omega, mint conditie ondanks bijna 15 jaar oud. Alleen de bracelet is minder dan huidige Tudor. Verder is alles spannender als je het mij vraagt; de donkerblauwe wave reliëf dial lijkt wel zwart. Prachtig contrast met de lichtere blauwe bezel. Applied numerals en logo, rode accenten op dial en wijzers. Dunner dan de moderne seamasters, maar toch goede presence ondanks midsize formaat.

Wat een hit zeg!
Enige nadeel; even snel zelf de bracelet resizen is er niet bij. (Tenzij je de juiste tools hebt)

90 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige SMP :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een schitterende aanwinst!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel gaaf en bakken karakter inderdaad. Die laatste echte toolwatchreeksen van Omega blijven mij ook fascineren, voor de keramische bling er gekomen is. Eentje om te koesteren! :+1:

1 like

Echt een heel gaaf horloge! Gefeliciteerd met deze aanwinst! :ok_hand:

1 like

Heel mooi! Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Topper! Schitterend horloge. :ok_hand:

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Van harte met deze knaller!!!

1 like

Gefeliciteerd met je sportieve NA

1 like

Mooi hoor. Enjoy

1 like

Super mooi! Geniet ervan :ok_hand:t2::watch:

1 like

Heel gaaf :ok_hand:

1 like

Hij is prachtig :heart_eyes:

1 like

Helemaal mijn smaak.
Zal wel ver buiten mijn budget zijn
maar deze is mooier dan een Rolex Submariner
(No offence)

1 like

Toffe aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig, toffe keuze!

1 like

Weet niet wat jouw budget is, maar 2900 euro is in mijn ogen bizar goede value for money. Beter dan Tudor. Weliswaar 15 jaar oud, maar hij is in nieuwstaat en via gerenommeerde juwelier…

ja, ziet er nog prima uit :ok_hand:
draag hem met plezier

2 likes

Ik zit hier omdat er een fan-sectie van Casio is, zegt dat genoeg?:face_with_hand_over_mouth: Ik had wel gehoopt dat hij iets bereikbaarder zou zijn (ik heb geen idee van prijzen) ik heb nu een Casio DWG 107, van 100 meter afstand lijkt hij er een beetje op dus ik ben wel tevreden :smile:

2 likes