NA: neo-vintage Speedy 3590-50

De Omega Speedmaster. Iedere liefhebben kent dit model. Tussen eind jaren vijftig en nu is het model qua uiterlijk grotendeels gelijk gebleven. Tuurlijk, de eerste 2915 (1957) had arrow hands en een stalen bezel en nog geen crownguards, maar een 2998 van 1959 had al een zwarte bezel en baton hands.

Subtiele verschillen zijn er door de jaren heen doorgevoerd in het model. Nu kocht ik in 2020 een nieuwe Speedmaster Moonwatch met het 1861 uurwerk. Ik wist dat dit echt een model voor mij was, en ik genoot er superveel van. Maar je gaat je ook verdiepen in Speedmasters, en ziet wat er allemaal nog meer is. De vintage exemplaren vond ik geweldig, zoals de Ed White, Pre-Moon etc. Al gauw realiseerde ik me dat ik die liever zou willen hebben dan die ik had. Maar de snakepit die vintage Speedmasters heet durfde ik echt niet aan (voorlopig). Misschien een neo-vintage? Wel de mooie warme uitstraling van een tritium plaat en wijzers, maar in relatief goede staat en goed verkrijgbaar. Dat zou wel eens iets kunnen zijn.

Toen ik vorige maand naar Red Bar in Amsterdam ging had @Watchstick_81 zijn die week gekochte 3590-50 uit ik meen 1991 bij zich. Toen ik die in handen kreeg wist ik het zeker: die moet ik ook 1 hebben!

Ik zette meteen mijn Speedy te koop en ging m’n huiswerk doen. Ik heb veel informatie ingewonnen en tientallen Speedy’s bekeken, en uiteindelijk met een handvol dealers contact gehad.

@_jordy van 10-over-10 had er eentje uit 1995 te koop en vanochtend spraken we af. Eerst checkte ik de foto’s met de verschillende onderdelen in Moonwatch Only en alles klopte. Hij zag er in het echt nog mooier uit als op de plaatjes dus de deal was gauw beklonken! Aardige vent trouwens die Jordy!

Wat is een NA-topic zonder foto’s? Niks!!

Bedankt voor het lezen!

88 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!!

1 like

Prachtige aanwinst, een tritium Speedy heeft net wat meer karakter.

1 like

Gefelictieerd met de aankoop!
Zo kan het allemaal heel snel gaan…

1 like

Haha nou idd! Hoe bevalt de jouwe?

Leuk om elkaar gezien te hebben. :coffee: Gefeliciteerd nogmaals en geniet er van! :partying_face::rocket:

3 likes

Gefeliciteerd met de eerste tritium aanwinst! Het blijft de beste referentie als je voor dikke ronde tritium indexen gaat. Alles ervoor is vlak en minder uitgesproken mijns inziens. Goede vangst! Ziet er nog lekker strak uit.

1990!

afbeelding

It’s in the name!
@_jordy is absoluut een goede vent, heel correct om mee te handelen en altijd in voor een leuk gesprek over horloges. Jij ook natuurlijk @Neyra :wink:

2 likes

Gaaf ding! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gave aankoop! Veel plezier ermee

1 like

Heel errug mooi :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd !
Ja blijven mooie hoprloges.
Veel draag plezier ermee.

1 like

Veel plezier er van!

1 like

Wauw, gefeliciteerd. Lekkere NA :+1:t2:

1 like

Eigenlijk nog niet gedragen behalve binnenshuis.
Eind mei pas jarig, vandaar :wink:

Maar vooralsnog heel blij met de aankoop!

1 like

Heel erg mooi. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee en geniet ervan.

1 like

Gaaf, van harte! Heel mooi ding. Met Jordy valt goed zaken te doen en heeft altijd prachtspul.

2 likes

Cool. Supercool.

1 like

Gefeliciteerd met deze Speedmaster. Deze ziet er geweldig mooi uit! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like