NA: Never meet your Heroes

Vorig jaar, ergens rond deze tijd ben ik een dagje naar Roermond geweest.
Horloge budget? #check
Veel horloge winkels? #check
Enorme aandrang tot kopen van een horloge? #check

Gezellig een dagje met de mannen weg, mijn zoontje & mijn pa mee.
De één is horloge gek, de ander wordt dat vanzelf wel. :innocent:

Long story short:
Héél veel horloges bekeken & gepast, niks gekocht.
Niets wat mij genoeg ‘pakte’. Kwam ook door de rust in de hobby omdat ik de DJ had… En dat was mijn Grail dus ik was dik tevreden. Nog met de nieuwe Colt om de pols gestaan omdat ik mijn oude Colt mis… Ook de nieuwe Colt werd het niet.

Maar in 1 winkel was het druk, Victorinox. En daar stond een Swiss Army Limited in titanium… :heart_eyes:

Stom als ik was dacht ik dat dat toch niks voor mij was.
Een jaar lang spijt gehad & vorige week de knoop doorgehakt, hij moest & zou er komen.

Ondertussen vorige week ook een impuls aankoop tussendoor…

En daardoor realiseerde ik me, bij het uitpakken van de Inox dat hij het nooit ging worden. Dat ik het horloge op de paraband vééls te lomp vindt om mijn pols. :scream:

Het gevoel dat de Oris mij geeft (wat ik nooit had verwacht, die kocht ik vooral om het nieuwe uurwerk) geeft de Victorinox in de verste verte niet. #klassieke fout, dom & binnenkort in het blauwe:

:nerd_face:

Je kan het zien als een plug… #gezienikhethorlogeafkraak geen beste plug dan. :joy::+1:

Oh ja:

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

50 likes

Mooi man. De Aquis doet het niet om mijn pols, want veel te lomp, maar ik vind dat ze erg mooi zijn. Maar deze gradient wijzerplaat is fantastisch! Veel plezier met je nieuwe aankoop. En veel succes met de verkoop van de Victorinox. Ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt, die mag inderdaad gaan, zeker in vergelijk met de Aquis.

1 like

Op de lange termijn zijn het allebei geen blijvers hoor.
De Aquis blijft alleen vele malen langer, want die bevalt goed. Erg mooi, inhouse met 5 dagen / 120 uur power reserve… Daar wil ik wat langer van genieten, maar mijn ultieme duiker blijft de BB red.

Ik begrijp gewoon niet waarom ik een jaar! bezig ben geweest met die Victorinox.
Om de pols doet hij het gewoon niet. :poop:

1 like

Toch valt me dat juist mee, de hoogte valt mee.
In de categorie tot 3K nieuw zou ik hem 100% aanbevelen als dé topper. (list)

1 like

Schitterende Oris Aquis. Ik heb hem ook gepast, maar bij mij sloeg de vonk niet over. Toen de winkel uitgelopen met een Breitling Endurance Pro. :see_no_evil:

3 likes

Het is voor mij de bandaanzet en het modernistische gevoel. Ik heb de Zeigerdatum, Sixty Five en Aquis in Zwolle allemaal in handen gehad, maar nondeju wat neig ik toch steeds naar de Sixty Five. Misschien heeft ome Han een punt als hij zegt dat ik saai ben, want ik kom wel vaak op een zelfde soort vibe uit. :slight_smile:

Neemt niet weg dat ik het bij anderen een plaatje vind.

1 like

65 is ook een topper. Die heb ik al n jaar of 4.:thinking::+1:

2 likes

Gefeliciteerd :+1:, geniet ervan.

1 like

Oris 65 is voor mij ‘het’ model van Oris.

De aquis is cool om te zien op foto’s, maar vind ik niet mooi op mijn pols :slight_smile: . Bij jou staat ie wel.

2 likes

Je mag 'm wel een weekje lenen, kan je kijken of je het IRL wél wat vindt. :wink:
Ik ben van mening dat je wel daglicht nodig hebt! unieke kleuren beleving & ik vind de kwaliteit echt hoog. Afwerking van de bezel is mjam mjam.

1 like

Kleurtje hoor. Daar wordt ik ook altijd heel blij van. Gefeliciteerd! Erg toffe aanwinst!

2 likes

Mooi horloge hoor.

1 like

Maar je kan er toch gewoon een ander bandje opzetten als paracord niet je ding is? :thinking:

1 like

Klopt!
Maar dat maakt voor mij juist het horloge zo anders. Dat was voor mij het - jeeee dikke zommerklatser unieke band hebbe hebbe gevoel- :joy::+1:

1 like

Haha geen gek idee! De mevrouw van Van Willigen en ik zijn ook even naar buiten gelopen op haar suggestie, om de kleuren in daglicht te bekijken. Het was meer een bepaalde klik die miste, ondanks dat het horloge heel erg mooi is.

1 like

Ik vind die Aquis echt top! heb er op dit moment 2 met het “oude” uurwerk, maar zou ze zo inruilen op deze!

1 like

Wat een feest…

Ach en die victorinox aan je zoontje geven geen idee?
Heb ik ook gedaan, doorslaand succes .

De Aquis, altijd een winnaar .
Gaaf hoor.

Goeie keuze voor de Oris, vind die Victorinox maar helemaal niks…

Heel erg vet je Aquis. Je bent er in elk geval snel bij met het nieuwe model met nieuw uurwerk :wink:

Geniet er van!

Mooi zeg, die Oris. Stijgt met stip op mijn ‘muk-hebn’ lijst!