Na in de loop der jaren ettelijke horlogekisten gehad te hebben en dan vooral die van Rainer aka Finestboxes, waar ik letterlijk iedere maat wel eens van gehad heb en ook altijd heel tevreden over was, heb ik nu toch eens voor een ander merk geopteerd … meer bepaald Hillwood (UK).
Wel spannend, want enerzijds niet goedkoop en anderzijds was de lat al redelijk hoog gelegd met de Rainer boxes, … maar na ontvangst van mijn nieuwe horlogekist (nvdr. voor 3 horloges) kan ik eerlijk zeggen dat we een nieuwe winnaar hebben
Rainer is al top, maar dit is toch echt nog een next level qua afwerking, feel en uitstraling.
Alles klopt gewoon aan deze horlogekist.
Voor alle duidelijkheid - ik heb geen commerciële belangen in deze firma - ben gewoon een horlogegekkie die zijn zuurverdiende euro’s aan een (voor mij redelijk duur) kistje heeft uitgegeven, maar die nu wel ongelooflijk tevreden is en dit wil delen met mede ‘lotgenoten’
Hier enkele foto’s … wel niet onder de beste lichtopstandigheden en met de smartphone … maar het geeft toch al een idee. IRL is het echt een spetter ! Aanrader voor iemand die zijn gekoesterde horloges in een top kistje met oer-Britse uitstraling wil bewaren.
Als dat nu maar niet voor problemen gaat zorgen met al die Schotse ‘spirit’ in de kast
Mooi kistje. Ik vind ze nogal prijzig, dus ik heb een vendor op AliExpress gevonden die meer dan passabele houten kisten maakt, maar dit is echt een mooi kistje. Zonder meer. Mooi hang en sluitwerk ook.
De afmetingen ken ik niet uit het hoofd (als je wilt meet ik ze even na deze avond), maar zijn ongeveer dezelfde afmetingen als de kussens uit de Rainer kisten, maar dan in stof ipv (kunst) leder.
Ze hebben een pianolak zwarte kist voor acht horloges te koop via hun Ebay site.
Showmodel, nieuwstaat. Kost 95 pond ipv 275. Het is dat ik geen acht horloges heb…
Misschien iets voor de liefhebber.