NA &NF: Hamilton Khaki Field Day Date Automatic (42mm)

Goedemiddag Forumleden,

Ik zal mij even kort voorstellen, want ik ben een nieuw forumlid (NF).
Ik ben Niels, 37 jaar oud en sinds een jaar of 2 is het horloge virus in mij aangewakkerd.

Het is begonnen met een Seiko SKX009J, die ik bij monsterwatches hebt aangeschaft en saffierglas erin laten zetten. Dit was mijn eerste automatische horloge (zonder hacking & selfwinding). De 2e automatische horloge is van het microbrand Spinnaker, een duikershorloge met een uurwerk van Seiko met hacking & handwinding. Van deze aanschaf heb ik lichtelijk spijt en was wellicht te snel gegaan.

Dus over mijn NA die ik nu wil presenteren, heb ik me goed verdiept en ben er ook heel erg bij mee.

Ik wilde perse een field watch en het liefst een zwitsers uurwerk en zo kwam ik bij Hamilton uit ging kijken bij de juwelier voor de 38mm variant, maar die was mij echt te klein.
Dus ben ik overgegaan op de 42mm variant, die dan wel een day/date complicatie heeft, dat niet echt past bij een field watch. Maar ik heb de variant met de zwarte wijzerplaat gekocht, omdat hier de achtergrond op de day/date ook zwart is, waar de groene en de grijze (klei kleur?) de day/date een witte achtergrond heeft. Daar vind ik het contrast te groot. Dus het stoort mij niet, omdat het 1 geheel is. Deze horloge is zo veelzijdig, ik vind hem echt prachtig. 42mm draagt wel wat groter door de flinke lug-to-lug. Het is de 2019 variant, die veel lijkt op de horloges van de 2e wereldoorlog (meer dan de oude fielwatches van Hamilton).

Ik heb hem aangeschaft op een stalen band (omdat deze achteraf waarschijnlijk moeilijk aan te komen is), maar wetende dat dit een bandjes monster gaat worden. Hier staat bijna alles goed op(zwart, bruin, groen,grijs).

Maar het bandje dat ik nu gekocht heb, is wel meteen erg raak; De MN strap in originele kleur van erika originals! Wat een prachtige, heerlijk bandje!

Zie onder voor het verplichte lijstje en wat (amateuristische) foto’s, maar voordat jullie daar naar kijken wil ik vragen wat suggesties te doen voor een nieuwe NA? Ik heb zelf nu in mijn hoofd, de Seagull 1963 of een Squale (die 42mm kast, kleur ben ik nog niet over uit). Ik ben niet van de dress watches, maar ik wil er wel een in mijn doos, dus suggesties daarvan zijn ook welkom!

Caliber : H-30 80 power reserve
|Reference:|C07.111|
|Base:|ETA 2824-2|

Case material : Stainless steel
Crystal : Sapphire
Movement : Automatic
Case size : No
Water resistance : Water Resistance 10 bar (100 m) /145 psi (328 ft)

24 likes

Welkom en gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Welkom! Mooi horloge maar op de foto lijkt deze erg groot voor je pols. Maar dat ligt vast aan het perspectief (of aan mij :sweat_smile:).

2 likes

Ja, ik zie het ook op de foto. Het valt toch mee in het echt. Mijn pols 18,5 cm.

Mijn pols ook en de 38mm staat echt perfect voor mij. Zo zie je maar…

Lekker man… mooi spul die Hamiltons.
Geniet ervan.

Ik heb er ook lang over getwijfeld, die 38mm is wel prachtig. Ik denk dat ik iets wilde dat iets meer opvalt (omdat ik zo trost ben op mijn zwitsers uurwerk) :crazy_face:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!
Veel draag-plezier met je nieuwe Hamilton. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi en natuurlijk welkom …

1 like

BAM. Mooie binnenkomer hoor. Welkom Niels!

1 like

Mooi hoor… :ok_hand:
Enne, welkom!

1 like

Prachtige klok.

1 like

Thanks allemaal!

Welkom naamgenoot :slight_smile:

Mooie aanwinst die Hamilton

1 like

welkom hier en proficiat met de Hamilton

1 like