Ik opende mijn Instagram, niet zo heel bijzonder nog. Maar ik had een private message, een gevolgde volger, waar ik wel eens mee heb gechat. Een Hollander met een verzameling waar je u tegen zegt. Een die echt alle kanten vintage op gaat. Dikke rolexen en obscure andere modellen.
Hoi Abel ik wil je deze tip geven staat te koop in Italië.
Leuk. Maar wat de man voor Lamborghini heeft betekend is interessanter dan dat horloge.
Met zijn bestellingen hield hij lambo zo’n beetje boven water in moeilijke tijden. Doordat hij speciale wensen had konden ze bv de flares ontwikkelen die daarna op alle exemplaren geleverd werden. Met de brede pirelli banden.
De voor de latere Countach modellen karakteriserende achterspoiler (die overigens alleen luchtweerstand en nul downforce genereerde) en wielen met ronde gaten waren volgens mij ook op bestelling van Wolf. Daarna werden die door de fabriek overgenomen. Wolf had ook een Countach met de experimentele super V12. Die heeft het niet tot productie gered.
Edit: lees nu je link. Daar wordt die speciale 5-liter V12 genoemd.
Ik meen te weten dat er nog twee Walter Wolf chrono’s op HF rondzwerven (eentje hierboven al gemeld).
Ze zijn volgens mij tijdens het F1 tijdperk uitgebracht.
Zelf heb ik een ander model Walter Wolf Racing horloge, nog nergens anders gezien: