Na nieuwe batterij toch blijvvend tijdsverschil

Vanmorgen nieuwe batterij in horloge laten zetten, maar het horloge synchroniseert niet met DCF 77. Loopt wel gewoon maar het tijdsverschil is groot.Wat kan ik doen?

Wachten to 2 uur in de nacht stelt hij zichzelf goed…

Of handmatig laten synchroniseren

Als je wat meer details geeft over het horloge kunnen we beter meedenken. Bijv. merk en model. Kan van alles zijn, reset nodig na vervangen batterij, DCF77 staat uit, enz.

Ik heb dit horloge gekregen, er staat op het horloge EUROCHRON en op het bandje Constantin Weisz. Het is een elektronisch horloge, met rechts een drukknop waarmee je kan omschakelen datum/seconden en links nog een knopje? functie onbekend.
Ook na dagen op de zolder voor het raam blijft het tijdsverschil constant zo’n -25 minuten. 39mm rond,10.5mm dik.

Wilde ik ook net zeggen. En anders is de radiogolvenontvanger stuk.

Wel de goede batterij…

Zit hij hiertussen :

http://shop.conrad.nl/brand/EUROCHRON.html

het tijdsverschil constant zo’n -25 minuten.

De wijzers staan natuurlijk niet meer op de juiste plek!
Weet je of het klokje open is geweest?

Ik heb eens zo’n soort klokje gekocht bij Lidl (ander merk, dat wel) en daar zit een gebruiksaanwijzing bij die zegt:

Door het vervangen van de batterij…kunnen de wijzers eventueel niet meer synchroon lopen met de tijd. In dit geval dienen de wijzers te worden gecalibreerd.

En vervolgens wordt uitgelegd hoe dit te doen. Dus gebruiksaanwuijzing vinden.

Ja, het lijkt er in ieder geval veel op, Maar hoe kan nu bij het batterij verwisselen de wijzerstand veranderen. Heeft iemand svp een gebruiksaanwijzing?

Als je de tijd ook handmatig kunt verzetten dan moet je de tijd even verzetten en wachten tot het horloge zichzelf weer goed zet.
Zit hier dan nog-25 minuten in dan is miss. de minuten wijzer verschoven.

Laten vallen??

.

tijmen2 Schreef:

Als je de tijd ook handmatig kunt verzetten dan
moet je de tijd even verzetten en wachten tot het
horloge zichzelf weer goed zet.
Zit hier dan nog-25 minuten in dan is miss. de
minuten wijzer verschoven.

Nee, moet gekalibreerd worden. Nog een keer:

Calibration is the procedure that tells the watch where the hands are relative to the face. You will need to re-calibrate your watch after installing a new battery.

radioclockje Schreef:

Ja, het lijkt er in ieder geval veel op, Maar hoe
kan nu bij het batterij verwisselen de wijzerstand
veranderen. Heeft iemand svp een
gebruiksaanwijzing?

Als je niets over het merk/type vertelt, maak je de kans dat iemand je een gebruiksaanwijzing aanreikt, niet bijzonder groot.

Kijk op conrad.nl, daar verkopen ze ook dit soort horloges en bij menigeen kan je de gebruiksaanwijzing downloaden.

Het ding lijkt veel op een Conrad model en ik heb een Amerikaanse gebruiksaanwijzing gevonden die ook lijkt te werken bij dit horloge.(dat de Amerikanen 60Khz gebruiken ipv 77.5Khz maakt in dit geval niks uit)