NA nieuwe GADA + horlogereis

Inmiddels ben ik ongeveer 4-5 jaar op “serieuze” / uit de hand gelopen wijze bezig met onze hobby. Het zaadje was al jaren eerder gepland met verschillende horloges van TNG die ik met zeilwedstrijden had gewonnen. Mooie horloges van Nederlands design, Swiss made. Daarna ging de reis via Tag Heuer langs allerlei verschillende merken (in willekeurige volgorde) zoals Seiko, Grand Seiko, Omega en Casio.

Door al deze mooie ervaringen begrijp ik steeds beter wat ik zoek in de hobby en wat ik niet zoek;
-het “gevoel” dat ik krijg bij een horloge wordt (helaas) sterk beïnvloed door het merk. Niet om te flexen, maar voor mezelf.
-ik hou van goede stalen banden, bandjes wisselen is niets voor mij gebleken.
-het horloge moet veelzijdig zijn. Liefs bestaat mijn hele collectie uit horloges die allemaal “daily’s” zijn. De afwisseling tussen modellen wordt dan met name ingegeven door specifieke omstandigheden zoals betreffende gezelschap of seizoen.
-vintage is niet mijn ding
-collectie van 3 tot Max 5 pieces zodat ik met allen herinneringen kan opbouwen.

Mijn huidige collectie bestaat uit horloges van Cartier, Tudor en Rolex. (5 in totaal). En ik heb het gevoel dat ik perfectie begin te naderen.

Hoewel Rolex als instituut behoorlijk wat aan credits en reputatie heeft ingeleverd voor mij de afgelopen 2 jaar, door alle bekende en veel besproken praktijken. (AD’s likken, eindeloos wachten, debiele GM prijzen en criminaliteit op straat) Blijven de horloges ongekend fijn, veelzijdig, robuust en betrouwbaar.

Tuurlijk is het jammer dat je op dit moment je daytona (heb ik niet) eigenlijk niet met trots of zonder regelmatig over je schouder te hoeven kijken, kunt dragen, als het in Amsterdam begint te schemeren. Maar ik woon toch niet meer in Amsterdam en als ik daar kom doe ik lekker m’n tudor om. Mooi excuus voor extra piece in de collectie!

Ondanks dat een hobby geld mag kosten is het een mooi bijkomend voordeel dat je op Rolex modellen op z’n minst weinig verlies gaat maken. Dat is voor mij geen doel op zich, maar wel fijne bijkomstigheid. Je weet namelijk maar nooit in welke richting je smaak zich verder ontwikkeld.

Sorry voor deze hele lange intro voor mijn recent verworven NA, zowaar via de AD: de nieuwe Explorer in 36mm. Ik stond lang op de lijst voor groene OP36, ter ere van geboorte van onze zoon. Maar het is deze geworden. Eigenlijk veel interessanter, veelzijdiger en minder kans dat ik er op uitgekeken raak dan op een in het oog springende gekleurde dial.

Bedankt voor het lezen!

28 likes

31 likes

Van harte met je NA!
De Explorer is voor mij ook het ultieme GADA horloge.
Geniet ervan!

1 like

Da’s nog eens een mooie tijdloze manier om de komst van baby luister bij te zetten. Gefeliciteerd!

GADA? :face_with_monocle: Help, Google! En die komt met Global Address Data Association en Glutamic Acid Decarboxylase Antibody. Da’s vast niet de bedoeling. Volgende optie was Go Anywhere Do Anything Sorry, wist ik niet. Weer wat geleerd.

3 likes

Gefeliciteerd! Ik kan je de hand schudden. Hier ga je veel plezier aan beleven. Draag de mijne nu een jaar onafgebroken en nog iedere ochtend een feestje als je de sluiting weer dicht klikt. Geniet ervan!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je na. Blijft een topper!

1 like

Gefeliciteerd! Blijft een heel fijn horloge. Vond de maat in het begin wel even wennen maar als je daar eenmaal aan gewend bent is het de perfecte allrounder.

Groeten van z’n broertje!

2 likes

Proficiat

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Van harte met je mooie nieuwe aankoop!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie NA! Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je Explorer en nog via de AD ook, wens je heel veel draagplezier :+1: :ok_hand:.

Verder lijken wij qua gedachten best wel veel op elkaar, op het aantal horloges na dan :wink:. Vooral dat bandjes wisselen is echt wel een crime, vooral als je geen geduld hebt zoals ik :grinning:

1 like

De mooiste Rolex, nmm. Ik hoop dat je hem vaak kan dragen :+1:.

2 likes

Gefeliciteerd , tja voor mij toch ook een van de tofste modellen van Rolex :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! De mooiste Rolex naar mijn mening!

1 like

Heel mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige NA. Mooie toevoeging aan je collectie. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Topding! Groetjes van z’n broertje :slight_smile:

1 like

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like