NA: nieuwe tool

Na geklooi met net niet schroevendraaiers gelijk maar een goede schroevendraaier besteld bij ze Zjurmens. Perfecte pasvorm voor de Rolex en andere band schroeven. Het schroevendraaiertje zit als het ware vastgeklemd in de schroef, zo strak past ie.

Kost een paar cent maar dan heb je ook wat!


27 likes

Goed gereedschap is het halve werk !

3 likes

Gaaf!

1 like

Moet een genoegen zijn om mee te werken.

1 like

Heb je hier een linkje van?

1 like

Vermoed zoiets:

Al volstaat zo’n panerai schroevendraaier volgens mij ook

1 like

watch-tool shop in Duitsland

3 likes

Ja inderdaad, kop van de draaier zit er strak in en geen speling of kans op uitglippen. En met heel veel gevoel vast te draaien tot je een gezonde soort van heel licht “klik” weerstand voelt.

Aanrader.

1 like

Vind hem wel best prijzig, ik doe dit soort dingen met mijn ifixit pro tech toolkit.

Pro tip: Als je hem koopt bij alternate ipv de officiële site betaal je geen shipping

Mooi dat je er blij mee bent. Ik heb hem ook, en was er 1 dag net zo blij mee.
Het probleem: de bladen zijn veel te bros, en breken dan ook heel snel.
Goed het schroefdraad verwarmen voor je begint te draaien, helpt enigzins
Op de foto dat kolereding :wink: incl 2 gebroken bladen, en een paar Horotec schroevendraaiers die veel beter zijn, en dus veeeel minder snel kapot gaan. De beste is (uiteraard) van Rolex. Dit is de enige die nog nooit gebroken is, zelfs zonder de loctite eerst te verhitten.
Losse bladen koop ik tegenwoordig van Bergeon. Deze zijn nog beter dan die van Horotec, en bijna net zo goed als het schroevendraaiertje van Rolex, maar ook bijna net zo lastig om te vinden.
Ik heb me laten vertellen dat het Panerai schroevendraaiertje ook prima is.

2 likes

Hoeveel kracht zet jij ermee dan??
Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik hard moet draaien om de schroef goed vast te krijgen. Eerder dat ik de schroef aan gort draai dan de het bitje.

Heb ook naar de Rolex versie gekeken maar zag daar alleen maar een paar reviews op een ander forum dat die juist snel breken!?

Enfin, deze voelt iig wel degelijk en kijk wel even hoelang hij meegaat.

Het bitje in de draaier in de link van Erik11 ziet er trouwens wel anders en dunner uit dan die van mij. Evenals de ronde knop op het handvat.

1 like

:joy:

1 like

De schroevendraaier zelf is prima, maar de inzetbladen niet (service bij deze Duitser is ook slecht; garantie tot de voordeur).
Ik moet vaak veel kracht zetten, bij wat oudere horloges (ik heb het nu alleen over Rolex, en dus over de 1.6mm curvature bladen die hiervoor het best geschikt zijn), of wanneer de vorige eigenaar het verkeerde type Loctite heeft gebruikt (wat helaas regelmatig voorkomt).
Ik heb inmiddels 14 horloges van dit merk mogen bezitten, en verstel de banden regelmatig, indien m’n vrouw of 1 van de kids er eentje wil dragen. De schroevendraaiers worden dus intensief gebruikt bij mij.
Ik spreek alleen uit ervaring, en mijn ervaring is dat het Rolex SD schroevendraaiertje de enige is, die nog nooit gebroken is, en deze pak ik dan ook het liefst wanneer iets heel vast zit.
Wat mij verbaasd is dat ik regelmatig schroefjes zie op gebruikte horloges, die beschadigd zijn. Dus iemand koopt een horloge van €5k of meer, en is te zuinig om een passend schroevendraaiertje aan de schaffen. Dat vind ik best schokkend :smile:

4 likes

Ziet er goed uit veel plezier er mee in ieder geval :+1:

Mijn onlangs aangeschafte set.

Topschroevendraaiers met softgrip

5 likes

Heb het even een paar keer hard moeten zeggen voordat ik begreep wat je bedoelde :joy:

(zeurmens ? :slight_smile: )

Haha, heb ik uit de film Snatch. Waar naar de Duitsers gerefereerd wordt als ze Zjurmens. Een Engelsman die met een Duits accent Engels praat…

2 likes

Mooi hoor! Volgens mij het beste wat er te koop is. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat! :+1:

2 likes

Herkenbaar, ik had hetzelfde. :face_with_raised_eyebrow:

Ook wat dit betreft eenzelfde ervaring.

Ik heb ooit eens een bestelling geretourneerd, was niet overtuigd van de kwaliteit.
Sindsdien kan ik helemaal geen bestellingen meer plaatsen daar. :face_with_raised_eyebrow:
Blijkbaar de manier om alleen maar niet zeurende jaknikkers als klant te houden.

Jullie hebben gelijk. De tool is van RUK kwaliteit! :rage:
De kop is al verbogen en ik heb er echt niet veel kracht op uitgeoefend.

Mail naar en 2 verschillende nummers van de webshop bellen levert evenveel op als de kwaliteit van de kop.

Gauw vergeten.

Welke schroevendraaier nu te kopen? Ik hoef geen set, maar alleen een 1.6 mm want die past op zowel de Rolex als Breitling schroef. Als ie maar stevig is!

Graag tips.

1 like