NA: Nieuwe verstelbare Omega sluiting/clasp voor Seamaster 300m

Hallo allemaal,

Vandaag in Nijmegen bij mijn favoriete juwelier een nieuwe verstelbare sluiting opgehaald voor mijn Omega Seamaster Professional 300m. Degene met 3 verstel mogelijkheden die eigenlijk op de Speedmaster Moonphase modellen hoort. Ik vind de sluiting met 6 verstel mogelijkheden van o.a. de Planet Ocean serie te lang en te lomp en hierdoor uit proportie. De sluiting met 3 verstel mogelijkheden is qua formaat vergelijkbaar met de originele Seamaster Professional 300m sluiting alleen een kleine fractie dikker. In het geheel voelt het horloge mijns inziens nog wat solider aan. Qua gewicht is het ook net wat meer in balans. De originele sluiting was iets lichter. Om een lang verhaal kort te maken een solide upgrade die zeker aan te raden valt :sunglasses::+1:
Zie onderstaande foto’s voor het resultaat.

MvG Ralph

31 likes

Nice clasp man. Looks good! Congrats :+1:

1 like

Ik heb dezelfde sinds donderdag op mijn SMPc. De Seamaster zou standaard zo geleverd moeten worden. :ok_hand:

1 like

Ik heb deze ook op mijn SMPc. Draagt heerlijk.:+1:t2:

1 like

Ziet er goed uit en wil er wellicht ook wel een aanschaffen.

Mag ik vragen wat deze kost?

1 like

Ik heb €98,40 betaald.

4 likes

Listprijs 150 euro bij AD

1 like

Shoppen loont dus…ik heb m ook bij een AD gehaald.

1 like

Best upgrade ever! Laat de zomer maar komen Ralph… :wink:

1 like

Gaaf! Past deze met bepaalde endlinks ook op een Speedy?

Dat weet ik niet eerlijk gezegd…

1 like

Geweldige upgrade imho. Wel wat jammer en raar dat de duikersband geen duikersextentie meer heeft, maar als deskdiver is dergelijke functionaliteit imho het comfortabelst.

Baal nog steeds dat ie niet past op mn oude golfjes smp.

1 like

Er is ook een model met diver extension beschikbaar. Maar die is een stuk langer dan de originele sluiting

2 likes

Klopt dat is het model van de Planet Ocean en de nieuwe Seamaster 300m. Deze heeft 6 verstel mogelijkheden en duik extensie. Echter bewust niet voor gegaan omdat ik die mijns inziens uit proportie is. Bijna 1.5 keer zo lang. Wilde een clasp van min of meer hetzelfde formaat als het origineel.

1 like

Die heb ik nog niet gezien, maar wordt inderdaad wel erg lang. Doch, veel hangt denk ik van je pols af of het comfortabel zit. Ik ben wel benieuwd er naar geworden.
Deze met alleen fijnafstelling heb ik volgens mij ook op m’n Spectre, al heeft die 5 posities.

Klopt, de zesvoudig verstelbare sluiting was veel te breed voor mijn pols. Maakte het geheel zéér oncomfortabel. De drievoudige is een verademing.

1 like

Correctie €96,60

Hoeveel cm (of mm) speling heb je nu? :slight_smile:

Veel plezier! Ik denk dat ik er ook zo een moet kopen. In de winter zat de mijne precies goed maar met een paar graden meer begint ie nu een beetje te knellen.

Denk ook dat ik voor deze kleinere ga, die andere is optisch te groot en wordt denk ik ook een krasfestijn. Ik draag 'm nu een paar maanden en de clasp zit onder de deskdive sporen.

Mooie upgrade :+1:t2: Is echt fijn! Jammer genoeg niet te koop voor mijn 225450, heeft geen schroef pinnen :flushed: