NA Nivada Antarctic Day Date - jaren 60-70

Vandaag twee NA’s binnengekomen, en man man man wat ben ik er blij mee. Eentje komt uit de jaren 70, de ander uit 2020, allebei geweldig.

Hieronder vind je de Nivada Antarctic Day Date. Nivada is een merk dat ik al een tijdje volg vanwege de mooie historie m.b.t. expedities naar Antarctica (ben er zelf ook geweest - dus des te leuker :smiley: Volgensmij is dit daydate model vrij zeldzaam, nog nooit eerder tegen gekomen en kan er ook weinig over vinden.

Tevens is Nivada, en vooral de chronomaster, een merk waar steeds meer animo voor komt. Prijzen voor oude chronomasters gaan al snel richting de 5k. Momenteel krijgt Nivada een nieuwe start, zie: https://nivadagrenchenofficial.com/

Oke nu snel richting de foto’s

Kaliber: ALS 1767 (automaat)
Referentienummer: 1743 M 2452
Maat: circa 36mm

12 likes

Overigens is dit mijn eerste vintage aankoop en eerste aankoop via Ebay, gekocht van via Zeigerwelt, wellicht heb ik geluk maar tot nu toe zeer tevreden mee.

Als er trouwens nog iemand is die mij meer over dit horloge kan vertellen of mij de goede kant op kant sturen voor het halen van informatie, please educate me:stuck_out_tongue:

Rose zou hem ook staan :slight_smile:

2 likes

Heel mooi! Veel draagplezier.

1 like