NA Nivada F77 MK2

Goedemiddag horlogeforum,

Mijn nieuwe aanwinst is eindelijk binnen na maanden wachten. It’s time for gold!

Ik heb de Nivada F77 al gehad met de blauwe wijzerplaat:

Een tof design met mooie afwerking voor een leuke prijs. De reeks bevat ook gave stone-dials, zoals lapis lazuli, meteoriet, aventurine.

Ik miste echter een gouden band in de collectie na de verkoop van mijn Wolf of Wall Street Tag Heuer. Volgoud vind ik te duur en heb ik er overigens ook niet voor over, dus het is 18 kt verguld goud geworden.

Zeker niet iedereens cup of tea, maar ik vind het een leuke manier om wel de mooie goudkleur te krijgen en niet je bankrekening te hoeven breken.

Het is de MK2 versie van de F77, waarbij de lugs meer naar beneden zijn gekanteld voor een betere fitting. In plaats van 37mm, is hij nu 38mm. Draagcomfort is ook echt verbeterd vind ik.

De wijzerplaat is van onyx, echt een prachtige diepzwarte wijzerplaat. Wederom weer de mooie hoge indices en deze keer met dauphine-wijzers. Deze bevatten geen lume meer. Verder was een datum ook geen optie meer. Enerzijds mooi voor de symmetrie, anderzijds vind ik dat toch altijd wel een prettige complicatie.

Al met al ben ik er zeer tevreden mee. Hij is cool, mooi afgewerkt en een tikkie fout. Sommigen zullen het ongetwijfeld ‘te’ vinden. Hij is al ‘kermishorloge’ genoemd, maar ach: ik heb er plezier van!

77 likes

Gefeliciteerd met je NA! Leuk dat dit model zo goed bevalt dat je er nog 1 hebt gekocht. Weet niet of ik zoiets snel zou dragen, maar smaken verschillen, en mooi goud is niet lelijk. Veel plezier ermee!

3 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

:100:

1 like

Dit is toch een perfect zomerhorloge! Nu maar snel een weekendje Côte d’Azur boeken en op een terrasje gaan zitten. :sunglasses:

2 likes

Het was even wachten, maar dan heb je ook wat.
Wat een prachtige, spiksplinternieuwe F77!

image

Gefeliciteerd :clinking_glasses:

2 likes

De nieuwe F77 is nog wat mooier met die extra facetten op de lugs! Van harte! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wow! Die vind ik dus echt f…ing gaaf! Juist zonder die datum! Leuk merk ook! Dare to be different! Draag 'm met trots!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Hey @Sebastiaan, ik vind hem erg mooi en zeker niet fout. Geniet ervan en draag hem in goede gezondheid :ok_hand:t3:

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Dat jij er blij mee bent is ten slotte het belangrijkst. Heerlijk fout, lekker van genieten. Leuk horloge

1 like

1 like

Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

hij valt echt wel op :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd met je gouden klatsert :star_struck: veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Ik vind hem erg geslaagd! Congrats :clap:

1 like

Bedankt allemaal! Ik ga er zeker van genieten :+1:t2:

Thanks! Inderdaad ook een mooi merk. Hebben veel op de markt gezet wat mij kan bekoren. Ook echt een hele goede prijs kwaliteitverhouding. Zelf al eens iets van ze overwogen?

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een magnifiek horloge.
Gefeliciteerd dan ook!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like