Na de verkoop van de Tudor BB58 wilde ik toch wel iets naast mijn Sub hebben, ben geen verzamelaar en heb altijd het liefste twee horloges. Ook had ik nu toch best veel geld in de hobby zitten dus er moest iets bij komen wat ook weer niet te duur was.
Dus veel hier in het blauwe gedeelte kijken en daar kwam ik een mooie deal tegen met deze Nivada.
Een field/ explorer watch in een mooie maat van 38mm. minder dan 12 mm dik en een lug tot lug van 45mm.
Hier een klein stukje geschiedenis ( maar je kan natuurlijk ook door scrollen naar de foto’s )
Nivada Grenchen uurwerken zijn actief in de horloge-industrie sinds 1926, het jaar waarin Jacob Schneider het voor het eerst creëerde in Grenchen Zwitserland. In 1976 nam zijn zoon Max de zaak over. In de Verenigde Staten van Amerika (VS) distribueerde de Croton Company alle Nivada Grenchen horloges. De uurwerken kunnen de Nivada Grenchen- of Croton-signatuur hebben, of beide.
In 1930 was Nivada Grenchen een van de eerste bedrijven die automatische horloges produceerde. Dit leidde in 1950 tot de creatie van het eerste waterdichte automatische horloge van Nivada Grenchen, de Antarctic. Het horloge werd gedragen door de leden van de Deep Freeze 1 van de Amerikaanse marine tijdens hun expeditie naar de Zuidpool van 1955 tot 1956.
En deze Super Antartic is daar van afgeleid en in een nieuw jasje gestoken met een Soprod P024 uurwerk.
Bij het horloge zit een heel soepel dragend leer bandje maar met 20mm lugs is natuurlijk alles mogelijk op dit horloge. Zelf ben ik een liefhebber van nato en MN bandjes dus deze zullen wel het meeste op de Antartic zitten.
Een begrijpelijke keuze om even wat waarde uit jouw horloges te onttrekken en ik vind dat je dit op een hele geslaagde manier hebt gedaan met deze zeer mooi uitgevoerde field watch.
Heel veel plezier ermee en ik ben benieuwd wwat deze over een gezette tijd weer mag aflossen
Ja op een gegeven moment zat ik te bedenken wat mijn volgende aankoop zou worden na eindelijk mijn grail-watch te hebben.
Dacht erover na om er misschien wel een Rolex Explorer erbij te kopen
Maar waarom zoveel geld in de horloge hobby stoppen ik had mijn grail toch bereikt ?
Dus gewoon even ‘On Hold’ en genieten van wat ik heb.