NA: Nivada met een gebrek

Al jaren ben ik fan van automatische horloges met een wat vreemde wijzerplaat indeling.
Daar is deze Nivada een voorbeeld van, een chrono met een TDB-K 1369 uurwerk. In de race om de eerste automatische chrono hebben een aantal horloge merken samengewerkt om daar iets voor te verzinnen. Daar kwam dit ontwerp uit.

Maarrrrr, nu is er een probleem met dit bijzondere horloge. Hij wil alleen maar lopen (nadat een service is uitgevoerd) als de chrono aan staat. Zodra de chrono stopt staat alles stil. Eigenlijk zoek ik iemand die deze uitdaging aan wil gaan en hem af kan/wil stellen. Het afstellen schijnt niet eenvoudig te zijn vanwege het vreemde ontwerp van dit uurwerk. Weet je of ben je iemand die dit zou kunnen oplossen, laat het me dan weten.

Ik heb onder andere ook een Bulova met het zelfde uurwerk: NA: Bulova met TDBK uurwerk

17 likes

Ik kan je er helaas niet mee helpen, maar hij is wel heel gaaf! :ok_hand:

Mooi hoor, leuk ook de aparte plaatsing van de subdials :ok_hand:

Ik zou bijna denken dat dit een klus is voor @Tokes? Kassa 3 ajb :grin:

1 like

Hahaha oh jee.

Hmm ok dat zal idd een afstelling zijn.
Heb met dit uurwerk geen ervaring helaas.
Maar mocht ik tijd hebben ga ik het wel uitzoeken.

Gr,

1 like

Bijzonder horloge :+1:t2:. Ik hoop dat iemand zich voor een service/suggestie meld

Dat zou mooi zijn als je wat voor me kunt betekenen.

Probeer Albert van Allwatch eens. Of Ed van Timefix.

Niet geheel toevallig, ken ze allebei. :wink:

Mark van Watchinside kan ook wel wat. Was atelierchef (net onder de Grönefeldjes zelf) bij QWS. Voordat het simpelweg Grönefeld ging heten.

3 likes