NA: Noël '47 souvenir de Papa

Deze mooie Lotus met Meda (of Medana?) 7 jewels uurwerk heb ik op het interweb gevonden.
Prachtig ding moet ik zeggen. Helaas heeft hij wel een beurtje nodig, maar dat heb ik er wel voor over.

Zoals de titel van dit topic al zegt, is het waarschijnlijk een kerstcadeau van een vader aan een zoon geweest zo’n 70 jaar geleden. Die tekst staat namelijk op de achterkant ‘gegraveerd’. Lijkt me toch wel een bijzonder horloge. Iemand deze nog weleens gezien?

Ben benieuwd welke auto uit die tijd erbij hoorde?


16 likes

Mooie vondst! Veel plezier ermee. Mooie gedachte ook dat dit een gekoesterd object is geweest.

Mooi zeg, die gouden urenmarkering :+1:
De wijzers doen me denken aan een recente aanwinst van @MartijnV, die had ook wijzers van die vorm. Nog nooit eerder gezien en nu al twee maal binnen twee weken :slight_smile:
Ik ben nu ook wel nieuwschierig geworden naar de deksel :wink:

1 like

Nice!

Mooi horloge met een mooi verhaal!!
Kan je ook een foto posten van de deksel ben benieuwd haha

Wat een bijzonder horloge! Ik heb dit merk nog nooit gezien. Intrigerend, met zo’n tekst op het achterdeksel.

Mooie aanwinst. Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

Het werk is een 365 dat is een Stiftanker werk van MST (Roamer)
Hier iets meer http://mirius.co.uk/Calibre.htm?365,MST waar het op ca 1950 gedateerd is.

Interessant te ontdekken, dat er toen al aan merchandising gedaan werd.
En wat heeft zoonlief het jaar daarna voor zijn verjaardag gekregen?

Maar: volgens Wikipedia, waar vaak ook flauwekul te vinden is, is Lotus pas opgericht in 1952

The company was formed as Lotus Engineering Ltd. by engineers Colin Chapman and Colin Dare, both graduates of University College, London, in 1952. The four letters in the middle of the logo stand for the initials of company founder, Anthony Colin Bruce Chapman. When the logo was created, Colin Chapman’s original partners Michael and Nigel Allen were led to believe that the letters stood for Colin Chapman and the Allen Brothers.

Dus hoe komt die datum erop? Een cadeau met vertraging?
The plot thickens…

1 like

Hmm, dan lijkt het erop dat het achterdeksel niet origineel is. Of een graveerfoutje? '47 ipv '57.

Of verwijzing naar een geboortejaar?

Of later erop gezet en niet meer helemaal herinneren wanneer het nu precies was.