NA (nog een) Frederique Constant

Ongeveer een jaar geleden toen ik nog in vwo 5 zat besloot ik dat het wel eens tijd werd om een horloge uit te gaan zoeken voor als ik mijn diploma zou halen. Dat lijkt vroeg, maar ik heb ruim een jaar lang moeten zoeken en na moeten denken welke het zou gaan worden. Ik heb getwijfeld tussen een seiko presage (die met emaille wijzerplaat en powerreserve, op zwarte band), maarja een 6r uurwerk in een horloge van €1300,- vond ik bijzonder vervelend, aangezien dat ook in mijn sarb van €1000 minder zit.
Daarnaast nog een Maurice Lacroix zitten overwegen, maar die kon ik alleen online kopen en dat zag ik niet zo zitten. En als laatste de hele Master collection van Longines overwogen. Helaas merkte ik bij elk horloge wat ik in mijn handen had dat ik er wel iets aan bespeurde wat me niet beviel, de kastvorm, vorm van de wijzer, afgesneden uurmarkeringen, datum op 6 uur.
Toen ben ik het maar eens wat dichter bij huis gaan zoeken. Voor mijn 18e verjaardag had ik namelijk al een roségouden Frederique Constant gekocht. Tot op heden heeft deze mij nog nooit teleurgesteld en betrap ik mijzelf er regelmatig op dat ik er minutenlang naar staar en nog geen idee heb van de tijd.

Ik wist dat er ook nog een model was in het zilver, op zwarte band. En eigenlijk zag ik dit nooit zo als een optie, want ja ik had dat horloge eigenlijk al. Maar toen ik na een jaar zoeken nog geen idee had welk horloge het zou gaan worden, heb ik hem bij de juwelier toch maar weer even omgedaan. Tja, wat kan ik zeggen. Er is eigenlijk helemaal niks wat ik aan dit horloge kan bespeuren wat ik niet mooi vind. De kastvorm staat me ontzettend aan, en kan met 40 mm prima om mijn pols (18cm denk ik). De uurmarkeringen zijn opgelegd en de wijzers zijn misschien niet heel bijzonder, maar wel precies zoals ik ze mooi vind.

Godzijdank belde mijn mentor me op dat ik geslaagd was (zonder centrale examens misschien, maar diploma is diploma en dus ook een nieuw horloge), anders had ik nog een jaar moeten wachten.

Vanmiddag naar Gassan gegaan en na een leuk gesprek te hebben gehad met de verkoopster over het horloge, natuurlijk tal van andere horloges en de verbouwing van het hoofdkantoor (het is echt ontzettend mooi geworden!) besloten dat dit hem echt wel ging worden. Zoals altijd keurig geholpen en na een uurtje liep ik weer met een grote grijns door de straten van Amsterdam. Verkoopster wilde me niet in mijn eentje de straat op sturen met een Gassan tas, dus zonder dat ik er om hoefde te vragen, kwam er een prachtige, goedkoop ogende zwarte boodschappentas tevoorschijn. Nog een mooie Gassan pen en doosje bonbons bij gekregen ook, mijn dag kon niet meer stuk.

Genoeg geluld, de foto’s:

42 likes

prachtig, twee kleuren, :+1:twee stuks :+1:
zeer mooi :star_struck:
geniet ervan :smiley:

2 likes

Leuk horloge! Ziet er stijlvol uit. Wat is voor jou de reden om toch 2 dezelfde modellen te kopen in andere kleur ipv andere kleur en model?

Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd!! Met het diploma én met de FC. Mooi spul, klassiek en daar hou ik wel van.

1 like

Gefeliciteerd met je diploma man! En natuurlijk ook met de nieuwe aanwinst :wink: .

1 like

Gefeliciteerd met beide

1 like

Proficiat maar ik dacht toch echt dat de verkoopster je thuis ging brengen, stom he

Rob

3 likes

Ik denk vooral het feit dat in de prijsklasse >€2000 dit het enige horloge was waaraan ik helemaal niks kon bespeuren wat me niet aanstond en echt dat “wauw-gevoel” gaf als ik hem om mijn pols had

1 like

Driedubbele proficiat!!!
2 voor de mooie FC’s en uiteraard voor je diploma.
Dat je van alle drie veel plezier mag beleven in je toekomst.

Ik snap wel dat je deze 2 hebt gekozen: prachtige kastvorm.
U heeft smaak.

2 likes

Top. Geniet ervan.

1 like

Netjes !!!

1 like

Van harte met je diploma en met deze horloges.

1 like

Erg mooie horloges, ik vind de gouden wel heel erg mooi, klasse!

Een dubbele felicitatie is op zijn plaats dus bij deze van harte, van harte :slight_smile:

Geniet er van

1 like

Dubbel gefeliciteerd!!

1 like

Gefeliciteerd met je diploma en de prachtige NA

Geniet ervan en draag ze met trots

1 like

Gefeliciteerd met je diploma! Ik kocht mijn solid gold FC (incl. hun eerste in-house kaliber) ca. 15 jaar geleden ook voor het behalen van mijn eindexamen. Draag 'm nog steeds en blijf ook nog steeds versteld van hoe mooi hij is. Veel plezier met dit duo.

2 likes

Simpele bladwijzers met echt spot-on de juiste lengte? Dat is best wel bijzonder in dit tijdsgewricht waarin allemaal veel te vette en korte wijzertjes in allerlei horlogekasten geprakt zijn. :slight_smile:

Mooi hoor. Romeinse cijfers maken het samen met het Guilloche patroontje echt helemaal af.

Draag 'm in goede gezondheid. En gefeliciteerd met je diploma. :+1:

2 likes

Heerlijk horloge, de twee kleuren maken het ook echt verschillende horloges wel :slight_smile:

1 like

Niks voor je om te schamen hoor. Op mn hoogtepunt (of dieptepunt :upside_down_face:) had ik iets v 9 SMP300 :see_no_evil:

Proficiat met t behalen v je diploma en natuurlijk je nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met je diploma en horloge :+1:

1 like