NA Nog een wekkertje... :)

Deze komt naar mij via forumlid @keesB , gaaf he? :slight_smile:

Een leuke ouwe Kienzle reiswekker :slight_smile:

Dank Wybren, ik ben er erg blij mee!! :slight_smile:

9 likes

Maar goed dat jij geen auto’s verzamelt, dan kwam je vast ruimte te kort. :joy: :wink:
Veel plezier met de aanwinst!

2 likes

lol, ja erg he :slight_smile:

1 like

Tja, ik heb naast horloges ook afstandbestuurbare vliegtuigen, modelauto’s en ja, ook een aantal auto’s en ik weet dus uit ervaring dat je dan snel ruimte te kort komt. :grin:

1 like

:upside_down:

1 like

n.a.v. mijn oproep:

http://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-oude-reiswekkertjes/81230?u=robertgerard&source_topic_id=81378
1 like

Mijn beste,

Heerlijk!!
Nu dus voor beide oren een Wekker. :ear::ear:

Orologio Signaturis Temporis. :wior

1 like

Leuke wekker !:thumbsup:

1 like

jah kewl he :slight_smile: gaaf van Wybren!!

Ha,veel plezier ermee…kan ik eindelijk weer lekker uitslapen.:sleeping:

3 likes

Leuk ding!

1 like

Geinig wekkertje, als je deze klokjes gaat verzamelen, kun je nog wel even vooruit, er zijn gigantisch veel soorten en maten.

Om je verzamelwoede een beetje aan te wakkeren ( :grin: ) zou ik de klokjes van Swiza onder je aandacht willen brengen, heel grappige 8-dagen mini wekkertjes/tafelklokjes vanaf de jaren 60, zijn er ook in diverse vormen, in mijn verzameling ouwe zooi zit er eentje in de vorm van een gitaar die een speeldoos mechaniekje heeft voor het alarmsignaal:

7 likes

haha ja ik weet ut!!! :slight_smile:Gave Swiza!!! :slight_smile:

Uit de kleurenbrochure No. 339 van de fa. Kienzle :slight_smile:
Saffriaanleder alle kleurtjes gezellige bij elkaar

Leuk inkijkje van een WERK No. 3o en 31

Oude prijslijst uit 1940 voor de fa. Terwee in Amsterdam.

2 likes

Da’s nog eens leuke info! :thumbsup:
Wat me wel verbaasd zijn de prijzen: 15,20 gulden was in 1940 toch een behoorlijk bedrag? :frowning:

volgens mij ben je per dag minstens 3 uur bezig die klokken en horloges van je op te winden en gelijk te zetten

1 like

HF-leden WAKKER WORDEN !! Voor een topic over wekkers mogen juliie mij altijd wekken.
Deze ivoorkleurige Seiko corona repeater (1960) is noodzaak als ik mijn vroege ochtendvlucht naar een warme vakantie bestemming niet wilt missen.
De repeater gaat af als een bom alsof vijf boeings 747 tegelijk overkomen. Het alarm staat nog op 3.15 uur de’s ochtends en ik was op tijd op de luchthaven.

4 likes

Ge-wel-dig!! :slight_smile: hartstikke leuk!! Thanks :slight_smile:

ijzeren kast nog ?.. leuk ding!!

Thanks :relaxed: een metalen behuizing. Drie kleurvarianten: mintgroen, zalmrose en ivoorwit. Op marktplaats kom je ze af en toe tegen. Groet Martin.

1 like