Nou, heren, Ik zou mezelf niet zijn als ik niet aan het swappen ging. Ik had nog een vintage bandje om een Frankenpoljot liggen, m’n enige 18mm bandje. In eerste instantie heb ik de Nomos gesp omgezet, maar dat sloeg nergens op. Dus de oorspronkelijke gesp terug en 'm op het horloge geknald:
Daarbij ook het Macro lensje maar eens van de camera gehaald en ziedaar: een afstand schot. Jullie moeten me de blote voeten en kledij maar vergeven, ik ben net wakker en zit nog aan de koffie:
Nou zit ik nog met de band. Want die canvas strap is echt geweldig, maar ik zou er nog een wat elegantere leren band bij willen hebben. Ik twijfel tussen deze:
Waarom rood? Dat komt verder in heel het horloge nergens in terug.
Ik ben sowieso zelden fan van opvallende stiksels, maar ik zou dan kiezen voor een kleur die matcht bij iets van de wijzerplaat. Oranje, wit, blauw dus.
Qua kleur band: bruin leer doen. Kleurt net wat beter bij blauw
Op de foto ziet dat “rood” er eerder uit als een rossig bruin, wat volgens mij erg goed gaat staan bij de goud-kleurige wijzers, de goud-beige print op de plaat en de neomatik opdruk. Ik denk dat je er een ton-sur-ton idee mee gaat krijgen wat gewoon erg cool kan zijn.
Daar komt bij dat ik 'm op m’n grootvaders gouden horloge kan knallen als het niet bevalt, en bij die Aristocrat gaat dit goed staan. Gesp van de Ascot wel even omzetten.
Wit moet hier absoluut niet bij. Er zit niets wits in de wijzerplaat, en wit is veel, veel te contrasterend. Ook blauw is moeilijk, tenzij het heel erg donkerblauw is, net als de canvas band, anders gaat het vloeken. Oranje is een idee.
Oei, dat is wel heel erg blauw, kan me uit het tijdschrift niet herinneren dat het zo blauw was…
Toch heeft het wel wat al kan ik me ook voorstellen dat er voldoende mensen zijn die dit niet om aan te loeren vinden !! En verveelt een dergelijke icewatch kleurtje niet heeeeel gauw…
Gefeliciteerd en geniet er van! Opmerkelijk hoe die wijzerplaat verandert bij verschillende lichtinvallen.
Oh. En je begrijpt dat jij het als gemotiveerd anti “duiker bij pak” activist niet met goed fatsoen deze toolwatch tegen je eigen garderoberegels in kunt gaan dragen hè.
Alledrie mooie banden maar ik zou voor zwart met bruin stiksel gaan. Zwart past mooi bij de plaat, bruin bij de aardetinten van ‘Neomatik’ en de cijfers.
De financiële malaise gaat compleet zijn. Ik voel namelijk aan m’n water dat ik zowel die bruine met rode stiksels als die jij daar voorstelt onder de knop ga leggen. De bestelknop, welteverstaan.