NA: Nomos Club Campus 38 Blue Purple

Goede keuze :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!
Ik vind de Deep Pink ook wel iets hebben maar die kleur vloekt enorm met de oranje wijzer

1 like

Zeker mooi, die Nomos. Gefeliciteerd.

1 like

Fraaie aanwinst! Gelukgewenst. Goed verhaal ook.

1 like

Mooi man, Nomos maakt idd leuke horloges! Veel plezier ermee!

1 like

Super stijlvol horloge van een prachtig merk!

1 like

Toffe kleur! Veel plezier ermee.

Groeten van z’n tevens 38mm broer

3 likes

Mooi man! Gefeliciteerd!

Je gaat je wellicht nog verbazen. Ik heb een Nomos AHOI 36 om de pols terwijl ik dit lees, en die kwam op de Nomos 2-piece textielband. Ik vermoedde dat hij wat ging rafelen, dus zo’n 4 jaar geleden kocht ik een ongebruikte van een medeforummer die zijn Nomos weg had gedaan. Voor 35 Ekkies. Ik heb die band nog steeds in de la liggen.

Horloge is uit 2017. Er is mee gezwommen en gesnorkeld, ik heb die band in de tuin, in de sneeuw en in de snikkende hitte aangehad. Geeft geen vokking krimp. Hands down de beste textielband die ik ooit in m’n leven aan heb mogen raken.

De Alpha is een re-work van een Peseux 7001 handopwinder. Die zijn van nature vaak redelijk afgewerkt, omdat bijna niemand een base unit gebruikt. Nomos heeft hacking toegevoegd en met de tandwielen gerommeld om betere toleranties te krijgen, maar maakte bij de introductie van de Alpha alles in house behalve de balansveer.

Dat doen ze tegenwoordig dus ook. De onderstaande balans van de DUW3001 is geloof ik de eerste moderne balansveer die weer door een onafhankelijk Duits merk gemaakt werd, in de 21e eeuw.

Ik meen dat de Alpha nu dus ook totaal in house is. Wie dem auch sei, de Peseux 7001 was altijd al mooi, al heb ik iets liever ETA 2801 of Sellita 261-1 uurwerken. Die zijn weliswaar in de standaard versie meer bare-bones, maar de KS zit iets lager. Da’s een smaakzaak.

3 likes

Mooie aanschaf!
Ook hier groeten van zijn blauwe (auto)maatje.

Wat ik overigens ook een meerwaarde vind geven is de vouwsluiting van Nomos. Dat maakt de boel iets sjieker.

Het buigt ook mooi mee met de pols.

4 likes

Gave kleur! Heel mooi! Mooie sluiting ook

1 like

Thanks! En die textielband is inderdaad een goede keuze. Zeker met warme dagen zit het heerlijk! Heb je er wel een doornsluiting bij genomen, want standaard worden de textielbanden zonder sluiting geleverd, dacht ik.

1 like

Ja dat klopt. Sluiting heb ik ook bijbesteld.

1 like

Een heel mooi horloge! :hugs::pray:
Geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie kleurencombinatie! :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd ermee.

1 like

Tof horloge, geniet er van :+1:

1 like

Mooie aanwinst met een mooie kleur wijzerplaat.
Geniet van deze spetterende NA.

1 like

Ik kijk wel naar die plaatjes van je prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like