NA: Nomos Club “cream coral”

Het is alweer even geleden dat ik een NA topic heb gemaakt, maar bij de aanschaf van mijn eerste Nomos wil ik toch even stilstaan. :slightly_smiling_face:

Wat mij vooral zo aanspreekt bij Nomos is de hele opzet van het merk. Een korte historie, pas sinds 1990, volledig onafhankelijk als merk en ook met volledige in-house uurwerken; vanaf de mainplate tot de kleine tandwieltjes aan toe. Daar kun je alleen maar bewondering voor hebben. Ik ben dan ook blij dat dit horloge de zichtbodem heeft naar het Alpha uurwerk. Het eerste in-house uurwerk van Nomos en ook nog steeds het meest gebruikte uurwerk. Ook al zijn de automaten ook steeds meer in opmars.

Als je meer wil zien en horen over Nomos als uurwerkfabrikant kan ik je de ‘factory tour’ van Teddy Baldassarre op YouTube van harte aanraden. Hier een link.

Wat ik zo mooi vind aan dit model is hoe de schitterende gepolijste bezel bijna één wordt met de dial. Ik ben vooral toolwatches gewend dus dit voelt al heel erg als een dress-watch voor mij.

De dial is een beetje zalmroze, Nomos noemt het zelf “Cream Coral”.

Het was een gok. Iets heel anders dan mijn zoveelste Seiko duiker of Speedy, maar het heeft goed uitgepakt. Nomos heeft er een fan bij. :clap:

88 likes

Geniet van je mooie Nomos! :hugs::pray:

1 like

Gaaf, geniet er van kerel :+1:t3:

1 like

Heel mooi! Zo’n Club is ook een heel comfortabel horloge, daar ga je veel plezier van hebben. Goeie keuze dus :blush::+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Lekker hoor! Geniet ervan kerel en veel draagplezier toegewenst :partying_face:

1 like

Tof merk inderdaad, mooi eigen uurwerkje en gaaf kleurtje, top :ok_hand:t3:

1 like

Mijn beste,

Fraaie aanwinst hoor. Proficiat.
Veel draagplezier dan ook met deze getrouwe tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Nomos! Leuke kleur ook :+1:

1 like

Mooi horloge :ok_hand:
Alleen die oranje wijzer op de zalmkleurige wijzerplaat vind ik vloeken. Misschien ligt het aan mij ik heb dat ook bij bruin en zwart

1 like

Van harte man. Met nomos beginnen is een ervaring op zich. Geniet ervan.

1 like

Leuke dial! Geniet ervan :wink:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Zo’n tof merk en dan die prachtige kleur :heart_eyes:
Gefeliciteerd met deze Duitse NA. Prachtige toevoeging aan je collectie

1 like

Geniet ervan.

1 like

Veel plezier ervan! Erg fijn merk en model.

1 like

Nice! Prima keus en leuk om een keer naar Glashütte te rijden om daar nog meer leuks te bekijken.

1 like

Geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinst. Leuke kleur wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd,heel mooi :ok_hand:

1 like