Net een verkoop via het forum afgerond, krijg ik een telefoontje dat mijn bestelling binnen is. Mijn nieuwe aanwinst: Nomos Orion (38). Eerder de ‘grau’ gehad. Ingeruild op een Zürich, maar die vond ik toch te groot. Die verliet een tijdje terug al het pand. Even Nomos-loos door het leven. Omdat ik enkel donkere platen heb (die vaak mijn voorkeur genieten) was dit de kans om wat lichts toe te voegen aan de verzameling. Nomos vind ik persoonlijk in wit toch het mooist. Dus hier is dan de Orion, terug van weggeweest. Witte plaat, geblauwde wijzers en gouden uurindexen. En een zichtbodem natuurlijk.
Mooie stijlvolle klok geniet er van👍🏻
De ultieme moderne dresser imho!
Prachtig die blauwe wijzers!
Heb je ook een plaatje van de zichtbodem?
Bauhaus in da house!
Mooi ding!
Mooi en duidelijk, geniet er van,
Heel erg mooi!
Geen fratsen, gewoon erg erg mooi!
En de beschaafde maat is ook een groot pluspunt naar mijn mening.
Echt een hele mooie klok 🖒
Een kunstwerkje
Prachtig.
Ik moet zeggen, pas als je hem om hebt zie je hoe fijntjes alles is gemaakt en vormgegeven. Ik had er een Meistersinger Salthora en een Junghans Max Bill Chrono naast liggen in de winkel. Brachten me nog even aan het twijfelen, maar toen ik ze allemaal om de pols deed, was alle twijfel meteen weg. De Nomos knalt er dan in al zijn eenvoud uit. Samen met mijn fetish voor eigen uurwerken, wat het Alpha uurwerk uieindelijk wel is (hoewel qua ontwerp op Pesseux gebaseerd), was het niet moeilijk.
Helemaal mee eens!
Wat is jouw polsomvang trouwens? Heb zelf de 35mm variant maar twijfel soms nog wel eens om te gaan kijken voor de 38mm.
Nooit gemeten. Ik zou met de 35 ook nog wegkomen, maar ik vind het lastig wennen als ik afwissel met mijn andere horloges (39, 2 maal 40 en 42mm). De 38 is voor mij ideaal.
mooie Nomos! gefeliciteerd.
Heel mooi. Veel plezier ermee.
Heel gaaf, veel plezier!
De blauwe wijzers maken hem af.
Heel mooi. Lekker rustig en strak!
Prachtig horloge!
Ik ben jaloers. Geniet van deze aanwinst.