Top Tom! Prachtig
En nu gewoon houden
Echt een pracht, spijt dat ik hem (toen door omstandigheden) verkocht heb.
Ik blijf toch vinden dat de 35 mm het best in balans is, en door zijn lange lugs prima ligt (in mijn geval op een 17.5 cm pols) op de ook wat grotere pols.
Veel plezier ermee!
De Nomos is nog altijd in goede handen
Ik ben het met @M_Singer eens. Door de lange lugs is de 35 mm het meest in balans (en met zijn lange lugs moet ik ook niet groter hebben)
Dat is zeker de bedoeling deze keer Remco!
De 35mm is inderdaad nog wat beter qua verhoudingen, maar ik vind hem in vergelijking met mijn overige horloges te klein ogen. Bij wisselen moet ik dan erg wennen. Met de 38 zit ik precies goed.
ik vond 38 zelf iets te groot, en 35 wat klein en toen liep ik per toeval tegen een Tangente Sport Index aan in 36,5, en die is dan weer perfect voor mij.
Nomos is echt top, altijd een feestje om te dragen.
Heel erg mooi.
Less is more-mooi.
Prachtig in al z’n eenvoud, veel draagplezier!
Mooi! zeker ook in combinatie met de suède band
Binnen en erop die band. De Orion kan best veel banden hebben, maar ook heel veel niet.mde banden van Nomos zelf werken m.i. verreweg het beste. Mooi spul, snel in huis (en met allerlei extra’s zoals brochure, nieuwjaarskaart en deze keer een reep ‘Nomos’ chocolade!) en niet duur. Suede voor EUR 50 incl. verzenden. Shell Cordovan voor EUR 80.
Staat hem heel goed, nog veel nettere uitstraling dan de zwarte band eigenlijk!
Mooi!
Orion is top, als de lugs iets korter waren zelfs perfect.
Ik vind die lugs juist prachtig. De Orion is voor mij esthetisch de best gelukte Nomos. En de meest comfortabele. Licht en dun. Hij doet bij mij mee tussen het Zenith dresser geweld, en komt minstens zo vaak aan de beurt. Zo bekeken is en blijft het een koopje.
absoluut eens
ik vind ze ook prachtig maar de 35mm versie heeft voor mij de perfecte lug-to-lug afstand (maar die vind ik qua kast weer iets te klein) terwijl de 38mm versie qua kastgrootte perfect is (maar weer iets te lange lugs heeft naar mijn smaak).