NA Nomos Orion 38

Beste medeliefhebbers. Sinds ik vorig jaar mijn eerste ‘echte’ horloge kocht (Longines Hydroconquest met blauwe plaat en ceramic bezel welke ik - tot vorige week - elke dag met veel plezier draag), heb ik veel meegelezen in, en genoten van, de diverse topics op dit forum. Omdat ik graag ook iets terug geef, deel ik graag mijn NA met jullie. :slight_smile:

Ter ere van de verloving met mijn partner, wilde ik graag een ‘dressy casual’ horloge, dat zowel voor formele gelegenheden, op kantoor, als casual goed te dragen is en zo een mooie aanvulling vormt op de Hydroconquest. Daarnaast zocht ik een horloge dat qua uitstraling bij mij past (uiteraard) en een tijdloos design heeft.

Nomos is een merk dat al langere tijd in mijn hoofd spookte: De designstijl spreekt mij simpelweg enorm aan en ademt Bauhaus. Toen ik met mijn partner vorig jaar in onze hoofdstad was, kwamen wij ‘toevallig’ :wink: langs de bekende dealer ter plaatse. Daar een aantal modellen gepast en een model had direct mijn voorkeur, de Orion in 38mm:

Omdat ik nog geen keuze kon maken tussen wel/geen datum en handwinder of automaat, niet direct toegehapt en daar eens rustig over nagedacht.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en eind vorig jaar direct bij Nomos de Orion met ref. 384 besteld: zonder datum (cleaner en tijdlozer, i.m.o.), met zichtbodem en handwinder. Met behulp van de graveringstool in de nomos webshop een mooie gravering toegevoegd en toen kon het wachten beginnen (6 maanden levertijd)…

2 weken geleden krijg ik plots een verzendbevestiging in mijn mail en vorige week kreeg ik post uit Glashütte :D. Ik kan melden dat de gravering uitstekend is gelukt en 100% overeenkomt met de graveringstool die nomos aanbiedt. De handwinder is een uitstekende keus gebleken, geeft net wat meer ‘ziel’ en binding aan het horloge, wat een prachtig staaltje fijne mechaniek :slight_smile:

Onderstaand de foto’s, die zijn uiteindelijk toch het belangrijkst!

66 likes

Mooi verhaal :+1:
Gefeliciteerd met deze beauty :sunglasses:

1 like

Prachtige Nomos, gefeliciteerd.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie NA!
Geniet ervan!

1 like

Mooi hoor. Veel draagplezier!

1 like

Nomos altijd mooi. En ze vervelen mij nooit omdat ze tijdloos zijn. Veel plezier er mee. Moge de relatie even tijdloos blijken als het horloge.

2 likes

Gefeliciteerd, schitterend tijdloos horloge

1 like

WOW, wat een prachtig horloge. Mijn complimenten voor deze keus.
Heel veel draagplezier gewenst

2 likes

Mooi gesproken, en gefeliciteerd met de Nomos!

1 like

Erg mooi, veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, mooi die eenvoud en ingetogenheid van het horloge

1 like

Prachtige Nomos voor een mooie gelegenheid, geniet ervan. :ok_hand:

1 like

Dank, daarom ook eigenlijk specifiek voor de Orion gekozen. Vind ik persoonlijk het meest tijdloos qua design :slight_smile:

Mooi zo naast de Longines. Heb de Orion zelf ook, fantastisch horloge. Dit geldt net zo goed voor de achterkant, geniet ervan! Herken de “band” die je benoemt ivm handwinder helemaal :blush:

6 likes

Heel mooi! Van harte gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Een beauty :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Mooi hoor :ok_hand:strak en tijdloos.

1 like

Overigens nog een aanvulling: Met mijn 17,5 cm polsomtrek gaat de band met maat M al in het kleinste gaatje, dat is op zich niet heel handig met een nieuwe lederen band die nog uit gaat lopen. Daarom maar een extra band in maat S besteld. Goede info om eventueel rekening mee te houden

2 likes

een prachtig exemplaar,
geniet ervan

1 like

Stijlvol! geniet ervan.

1 like