NA: Nomos Orion Neomatik 36mm Limited Edition

Zur Feier der Glashütter Uhrmacherkunst

Meisterstücke

Diese Uhren sind schön. Aufs Wesentliche konzentriert und voll sinnlicher Eleganz. Goldene Indizes auf versilbertem Blatt und stahl-gebläute Zeiger waren Merkmale der Meister¬uhren der Glashütter Uhrmacherschule. Mit dem gewölbten Zifferblatt, dem perfekt linsen-förmigen Gehäuse und innovativen Automatikwerken aus eigener Manufaktur weist Orion neomatik indessen Richtung Zukunft. In drei exklusiven Varianten, jeweils auf 175 Exemplare limitiert.

Hiermee begon de tekst van een e-mail die ik een kleine 2 weken geleden in mijn Inbox ontving.

Het berichtje enige dagen onaangeroerd gelaten totdat ik het even later wat beter las. Verdorie, da’s een serieus mooi klokje. M’n interesse was gewekt. Details van deze Limited Edition op de Nomos website nader bekeken. Leverbaar in 36 en 39mm zonder datum en 41mm mét. Laat ik nu nét op zoek zijn naar een dresser zonder datum met een diameter van rond de 36mm, m’n sweet spot.

Ik vind Nomos een sympatiek merk. Onder de radar, technisch innovatief, horloges met een eigen smoel en prima advies als je ze belt. Voor m’n vriendin vorig jaar een Tetra gekocht die de verwachtingen ruimschoots overtrof.

Sh*t, online al uitverkocht die 36mm! De AD in Amsterdam gebeld. Die had de set van 3 zojuist ontvangen maar de kleinste al verkocht. Door naar de AD in Den haag. Ook die had dezelfde set binnen gekregen. We hebben 'm, zei de vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn. Mondeling gereserveerd en afgelopen zaterdag hop in de auto naar Den Haag.

Het horloge omgedaan en ik was meteen verkocht. Nomos levert haar horloges met een keuze uit diverse bandlengtes. Een kortere band laten aanzetten, afgerekend en vervolgens lekker uit eten met de familie. Een geslaagde dag… :grin:

85 likes

Zéér vet horloge, enjoy!

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Direct gehandeld, verstandig. Gefeliciteerd met deze leuke NA :+1:t2:

Prachtig in al zijn eenvoud :ok_hand:t2:

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

‘Een serieus mooi klokje…’. Dat kun je wel zeggen, ja. Echt heel mooi.

Gefeliciteerd met je Nomos, wens je natuurlijk veel draagplezier :ok_hand: :+1:. En zeker geen ondergewaardeerd merk en ook niet onder de radar. kortom een top horloge :+1:

Prachtige aanwinst!. Geniet ervan!

Benijdenswaardig! Erg mooi horloge.

Eens, gewoon sjiek zonder kapsones

1 like

Staat je goed :ok_hand:

Erg mooi :heart_eyes:
Bijzonder stijlvol met veel details en toch rustig. Hele gave aanwinst. Gefeliciteerd :partying_face:

Nice!!

Heel mooi! Gefeliciteerd :muscle:t3:

Heel mooi, heb zelf ooit een Orion gehad en verlang er soms nog naar terug. Geniet ervan!

Heel erg mooi!

Echt prachtig horloge, geniet ervan!:watch:

Zeer smaakvol horloge… Mooie aanwinst! Was nog benieuwd naar de dikte (zij aanzicht). Ongetwijfeld ook mooi plat…

Die wil ik ook :star_struck: