NA: Nomos Tangente: te klein of net goed? Update met meer foto's! [#46]

Perfect :heart_eyes:

Na enkele dagen wil je geen grotere meer!

1 like

Inruilen, mooi horloge. Zou maatje groter nemen.

1 like

Perfect!
Ik ken je gevoel want ik heb sinds kort de Meistersinger neo. 36mm en zo goed als Lugloos.

Voor een dresser geniaal gewoon.

1 like

Mooie aanwinst; gefeliciteerd! De maat lijkt mij perfect zo. Met de lange lugs gaat de 38mm overgangen, denk ik.

1 like

Wat een overweldigende respons, bedankt! En behoorlijk eensgezind :wink: Mijn polsmaat is 17,5cm, de lug to lug maakt het inderdaad veel goed.

Ik draag 'm nog wat door en post zeker nog wat betere shots morgen :blush:

5 likes

Door de lange lugs icm de smalle bezel draagt deze Nomos groter dan zijn maat doet vermoeden.
Hij past perfect,niets meer aan doen :ok_hand:t2:

1 like

Mooie limited! Ik denk dat ik de bruine band er ook maar eens bijbestel (een keer ik de maar gewend ben :wink:).

1 like

Mooi horloge! Verhouding is prima. Subtiel.

1 like

Grappig. Toen ik begon te lezen dacht ik "35mm, dat kan nooit iets zijn"
Maar na het bekijken van de foto’s ben ik helemaal bijgedraaid.
Staat goed. Mooie maat voor een prachtige dresser

1 like

Bedankt! De cijfers kunnen inderdaad misleiden! Groot is ie niet maar zeker groter dan je zou vermoeden :blush:

Topper!

1 like

Even een tegengeluid.

Natuurlijk kan 35mm bij de Tangente prima

Het hangt er voor mij van af of je 'm puur formeel of ook meer (smart) casual gaat dragen.

Ik heb de Tangomat van 38mm en die lugs hangen echt niet over. Edit; ik heb 'm al 3 jaar, dus dat zegt wel wat :wink:

Kan allebei prima en dus kwestie van smaak.

In elk geval een prachtige tijdloze aanwinst!

1 like

Kom op, man… op de eerste en derde foto zie je gewoon dat dat ding bakken met “wrist presence” heeft. Hij zou niet groter moeten zijn. De Tangente heeft ook een wat hoekiger kast en lugs, die wat meer aanwezig zijn dan de kast en lugs van een Orion, bijvoorbeeld.

Mooi hoor. Houden. Zeker niet groter. Gewoon aan wennen, dan merk je dat je een zekere afkeer van grotere horloges gaat ontwikkelen, da’s wel het risico.

3 likes

Ik zelf zit te kijken naar de Orion … we hebben dezelfde polsmaat en een Orion 35mm heeft ook een lug to lug van 44. Ik kom er steeds meer achter dat kleiner toch wat fijner is.

2 likes

Bedankt voor je bericht, zoiets had je ook al geinsinueerd in het Nomos topic :blush:

Ik heb andere horloges voor casual, het is sowieso meer voor de gekledere dagen. Nu omdat ie zo mooi is ga ik 'm ook op andere dagen willen dragen en dan begon ik te twijfelen. Ik heb echter de Tangomat gepast op vakantie en toen vondk 'm vrij fors tonen, dus met een pak of op een feest zou de 38 waarschijnlijk weer te groot tonen.
Voor casual ga ik es een andere strap proberen dan de zwarte, zien wat dat geeft :blush:

Bedankt iedereen voor de bevestiging, had ik blijkbaar even nodig :wink:

@Fate_Amenable_To_Change we zullen zien wat het doet met de rest van mijn collectie :joy:

2 likes

Over 38 kan ik niet veel zeggen, die heb ik in Kopenhagen ook geprobeerd, maar over de Ahoi 36.3mm die ik aan het bestellen ben kan ik wel zeggen dat de 40mm versie echt belachelijk groot was op mijn 17.5mm pols.

In ieder geval veel plezier met je aanwinst! Mooi ding.

1 like

Een Orion is dan nog eens wat meer dressy, dus die zal in 35 nog gekleder tonen. Sowieso zijn ze niet ondoenbaar klein voor onze polsomtrek, eerder een kwestie van wennen en smaak zou ik zeggen :blush:

1 like

Hier een 7.25inch pols, met een 35mm en een 38mm Tangente. Die pols is omgerekend 18,415cm. Ik vind 35mm met die maat pols al beter staan. 35mm past daarbij beter bij het design én de “functie” van het horloge.

Gefeliciteerd met je Nomos!

5 likes

Is het ook. Mijn polsen zijn 20,5 cm maar mijn Orion 38mm is echt een prima maat. Groter echt niet.

2 likes

Bedankt!
Die tangomat GMT is inderdaad echt wel gigantisch, maar dat komt doordat dit een 40mm is. Daarvoor moet je al knallers van polsen hebben :blush:

Het begint al te wennen, de 35mm achter een dagje dragen!

1 like