NA: Nostalgie: een stalen rekband

Vroeger, en dan bedoel ik eind jaren '50, begin jaren '60 van de vorige eeuw (inderdaad, ik ben niet meer één van de jongsten) droeg mijn vader een horloge met een stalen rekband. Als ik me goed heriinner op een Junghans handopwinder.

Die band en dat horloge zijn door de tijd verdwenen, evenals trouwens zijn (zilveren?) zakhorloge. Maar de herinnering is nog levend en ik vond het wel wat om één van mijn horloges ook eens met zo’n band uit te rusten.

Nu is daar niet zo heel veel keus in, maar ik vond er één waarvan ik dacht dat die wel redelijk leek op die band van mijn vader, bij World Of Watch Straps in Gemert. Die besteld en tante Pos bezorgde hem vandaag.

Ik heb hem op mijn VictorInox Swiss Army horloge gezet en ik ben erg blij met het resultaat.

Een paar foto’s:

35 likes

Heeft wel wat.
Ook makkelijk kleiner te maken?

Was voor mij niet nodig, maar zou vrij simpel moeten zijn. Er staat op de website van de leverancier een video waarin dat wordt uitgelegd.

Mijn beste,

Ziet er bijzonder goed uit!!
En dat deze “stalen rekband” je aan je Vader doet denken,
geeft het een extra betekenis.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Even zoeken op “flex”

Draagt vast heel comfortabel.

Van harte! Geniet er van.

Leuk, brengt jou weer terug in die goede oude tijd :smile:

pure nostalgie :ok_hand:
draag hem met plezier

hahaa…mijn vader had in de jaren 70 ook een horloge met zo’n band eraan.
Later zelf ook geprobeerd. Vindt het echt heel leuk. Maar er is 1 groot nadeel.Je haartjes op de pols gaan constant vast zitten in die band en dat doet best zeer :rofl:

Dat zie je inderdaad nooit meer tegenwoordig… Ik dacht dat dit soort bandjes bekend stonden als harentrekkers. Ik zie op de foto ook dat je geen haar meer over hebt op je pols :smile:
Het staat niet eens zo slecht bij dit horloge!

Staat goed :wink:

Ik heb zelf één Fixoflex, en die draagt inderdaad ook heerlijk. :+1:t2:

Fijne bandjes maar je kan er wel een kalere pols door krijgen. :smile:

1 like

Mijn vader droeg ook uitsluitend fixoflex-bandjes, ik heb zijn laatste horloge nog maar de band was helemaal gaar dus nu op leer…

Hij viel min of meer uit elkaar bij het op maat maken, de stalen pinnetjes (eigenlijk meer klemmetjes) die de schakels bij elkaar houden en de veerkracht geven waren helemaal versleten en braken af.