NA: NTH Santa Cruz

Ik wilde al een poosje een NTH Santa Cruz en had de kans om er één tweedehands uit de US te halen.
Omdat het model op dit moment uit verkocht is en ik een goede deal kon maken dus gedaan.
Gisteravond opgehaald op het postnl punt en ik ben er erg blij mee. De dial is echt super.

Hij is 40mm en met een Miyota 9015 erin. De maat is erg goed voor mij.

Don’t think of it as retro.

The NTH Subs are our tribute to some revered icons, tracing their heritage back to timepieces issued to military divers in the post-war period. Those quintessential tool watches have only gotten better-looking with age. We wanted to combine their classic, rugged style with modern capabilities.

Each Sub model shares the same purpose-oriented, big-crown, no crown-guard case, with a slightly raised, double-domed, anti-reflective sapphire crystal, and no-nonsense case back with minimal decoration.

Think of it as neo-classic.

We increased water resistance and gave it a sloped steel bezel with lumed markers. Yet we made the case thinner, more streamlined, with chamfered sides and downward-curved lugs for a wrist-hugging shape, and added our signature lumed crown.

Each NTH Sub has its own personality, designed either to emulate the weathered good looks of a well-traveled vintage piece, or as a modern interpretation of what those vintage pieces might look like if they were still being produced today.

13 likes

Leuk die “neo classic” look.
Mooi bewerkte wijzerplaat.
Veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Een frisse verschijning!!
Goed hoor!!
Ik wens je er veel plezier mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Het is inderdaad een frisse verschijning. Past mooi bij het lente weer en is weer eens wat anders :slight_smile:

1 like

Nice. Leuke dial!
Gr.Wander

Ik zie dat deze ook op het marktgedeelte staat. Kan je mij een PM sturen indien nog beschikbaar?

Veel plezier van uw NA! Ben ook benieuwd over een paar weken hoe u de kwaliteit van dit horloge beoordeeld. Heb er geen ervaring mee, vandaar.

Ik heb hem een poosje geleden geruild. Ben vergeten de advertentie aan te passen.

Hij is ondertussen weer weg, maar was een zeer fijn horloge qua formaat en kwaliteit. Maar de kleur was het toch net niet voor mij en ik droeg hem weinig. Ben wel aan het kijken voor een andere NTH sub.

1 like