NA, nu een trio van bang for buck

Hamilton viel me een beetje tegen toen ik ze in mn handen had. De rest hoor ik veel goede verhalen over maar nog niet in het echt gezien. Ik heb wel een mooie Farer gezien waar ik wel interesse in heb.

1 like

Nipt boven de €500,- de Héron Marinor
Tussen €500,- en €1000,- Halios voor het even welk model
Tussen €1000,- en €1500,- Ginault
Tussen €1500,- en €2500,- Monta en Grand Seiko (quartz), Citizen Chronomaster of zit die 1 categorie hoger?
Tussen €2500,- en €3500,- Tudor en Grand Seiko tweedehands
Tussen 3500,- en €4500,- Omega

Ik vergeet vast nog zeer veel…

1 like

Van harte :partying_face: Lijstjes doe ik verder niet aan.

1 like

De nieuwe wel… die in t blauw daarentegen…

1 like

Mijn beste,

Een frisse verschijning hoor.
Ziet er bijzonder goed uit.

Ik wens je er een inspirerende tijd mee .:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Sub 10k is een inkoppertje wat mij betreft :point_down:t2:

5 likes

Zeker top 3! :+1: Samen met deze.

4 likes

Een mooie Citizen, gefeliciteerd en geniet ervan! :hugs::pray:

1 like

Onder de 500

Tissot Citizen Seiko

Onder de 1500

Oris Meistersinger Hamilton

Onder de 5.000

Omega grand Seiko zenith Tudor

Onder de 10.000

Zelfde als onder de 5k

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Citizen, mooie plaat en maakt een mooi duo met je Tissot!

1 like

Leuk trio :ok_hand:

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye:Heel gaaf, zeker die knaller van Citizen :+1:.

Ik denk dat dit niet in een prijscategorie te vatten is. Veelal krijg je waar je voor betaald en listprijs is niet een uitgangspunt (overal ter wereld anders ook vaak).

Laatst zag ik voor 3k een Grand Seiko langskomen, waarvan de list 7-8k was. Dan heb je bang-for-buck, zowel relatief als absoluut.
Al is 3k voor een horloge nog altijd onnodig :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Lekker doen waar je blij van wordt, ongeacht.

2 likes

Ik vind duurdere horloges nooit bang for buck. Alles wat naar mijn mening bfb is, kost niet meer dan 200 euro, digitale casio’s, Vostok, Seiko 5 (nog?) en Chinese hommages.

1 like

De 5-reeks vind ik “net niet” spul.

Elk horloge wat kwaliteit levert voor het gestelde prijspunt is bang for buck zo lang het geen blatante rip-off van andermans ontwerp is.

Dit is verder nog heel erg grote bang for buck omdat de total cost of ownership lager ligt dan die van de concurrentie, als je serivce over tijd mee gaat rekenen.

Gefeliciteerd met die Citizen. Je hebt een mooie two piece verzameling.

2 likes

Onder de 500

Dat zijn G-shocks en de Casio Oceanus wil ik nog proberen. Nadeel van eerstgenoemde is dat die nooit stuk gaat en dat de Oceanus dus nooit komt.

Onder de 1500

Zonder twijfel Chris Ward The Twelve

En Squale voor de Duikers

Onder de 5.000

Onder de 10.000

Geen idee, ik kijk daar niet zo serieus de laatste tijd

Jij lijdt aan prijsoptimisme. Zo veel Tissot is er niet te vinden onder de 500 ballen. Dan zou ik eerder Seiko, Casio, Citizen, Orient en de Seagull 1963 noemen, met sommige Baltic horloges die nog in die range zitten er bij.

Onder de 1500 kom je ook zeker geen Oris meer tegen. De aller, aller, aller goedkoopste Artelier S staat al voor 1900 in de boeken, verder is er absoluut niks meer onder de 2000 te vinden. Ook de Rectangular niet.

Zenith begint eens bij 7000 Euro, en Omega onder de 5000 is ook een soort van eenhoorn. Die zijn voor het laatst gezien in 2015 of zo. Omega begint bij 6600 ballen, op het moment.

Dus al je categoriën zouden een plek op moeten schuiven.

3 likes

Gefeliciteerd

1 like