Haha, die heb ik gewoon voor de grap gekocht en was nog best onder de indruk van de kwaliteit. Is leuk om te hebben…zal ik hem vaak dragen…waarschijnlijk niet, maar ik verkoop hem ook niet…
Nomos ben ik wel met je eens. Seiko ben ik gewoon nooit echt fan van geweest. Een Sumo of Shogun is wel echt van goede kwaliteit. Formex heb ik wel eens naar gekeken maar nooit in het echt gezien. Zenith hoort zeker in de categorie onder 10k thuis. Net als de JLC Ultra Thin Moon.
Verkeerd antwoord want volgens mij vraagt @Andyman naar bang for buck horloges, nieuw en om de listprijs en niet om 2e hands horloges. Maar de horloges die je noemt zijn voor jou ? in diverse prijsklasses te koop. Dus is de vraag aan jou, welke categorie is jou bang for buck? .
Zelf vind ik het een lastige vraag, want voor mij is een Rolex net zo bang for buck als een Citizen maar onder de 500 kom ik er niet mee weg. Tis natuurlijk voor een ieder anders, afhankelijk van je budget en hoe je naar het horloge kijkt, afwerking, uurwerk enz. Maar natuurlijk betaal je voor het hogere segment ook een groot deel voor het merk en de marketing.
Rolex is ook een soort van bang for buck in de categorie sub 10k. Maar mogelijk ook om andere redenen. Ik had een Oris diver 65 en dat vond ik ook bang for buck. Ik merk aan mezelf dat ik op zoek ga naar een goede verhouding. Omega vind ik zelf erg sterk in het sub 10k segment. Ik heb 2 Aqua Terra’s gehad en dat waren echt wel hele fijne horloges in de toen nog sub 5k categorie.
Oeps, vergat ik je helemaal te feliciteren met je verjaardag en je NA Tsuyosa, bij deze dus . Wens je natuurlijk veel draagplezier en een fijne verjaardag