NA: nu ik er toch ben….

Goedendag beste hf’ers,

Hebben jullie al eens n puppy gekocht? De boot afgehouden, maar bij bezoek aan n fokker ga je onvermijdelijk voor de bijl. Bij twijfel nooit bezoeken dus.

Dit is n beetje hetzelfde verhaal. Mijn beide stiefzoons van 22 en 25 kregen van mij voor hun verjaardag n horloge naar keuze (binnen redelijke grenzen).
En das best nog lastig. Aan de ene kant wil je ze behoeden voor het zoveelste Michael Kors horloge, en aan de andere kan gaat t er vooral om dat zij hun eigen smaak volgen en iets cadeau krijgen waar ze echt gek op zijn.

Persoonlijk vind ik dat internet handig is qua orientatie, maar kopen doe ik t liefst bij een dealer. Beetje aankleding, service en het ervaren van het verkoopproces maken t kopen tot n mooie herinnering.

Waar ga je dan heen? SC winkels zijn n beetje niet compatibel met t budget. En hoeveel winkels zijn er met n breed assortiment? Uiteindelijk op voorspraak van mijn schoonvader voor Van Baal in Nijmegen gekozen. Prima winkel, niet te groot (wel veel voorraad) en n flinke shop-in-shop van Breitling. Pas geleden hebben ze van 2 winkels 1 gemaakt. Helaas zijn ze gestopt met Omega. Of beter gezegd, Omega stopte met hun.

Goed, terug naar de horloges: de jongste was er snel uit, het werd de Tissot Gentleman Powermatic 80 open heart. Mooi solide horloge, met solide 80 uurs gangreserve, zichtbodem, 40mm diameter, met quickswitch stalen band

Nr 2 was lastiger het ging tussen de Seiko spb143 met antraciet plaat en deze zwarte spb383:

Uiteindelijk werd de laatste…

Maar nu kwam de puppy om de hoek. Van de laatste spb is er ook nog n groene versie: de spb381. Die had ik al eerder op vakantie in Italie in de etalage zien staan. En dan ga je voor de bijl…

Dus vader kon ook weer wat moois omgespen, de Seiko Prospex GMT spb381

42mm x 13mm, 21600 bph, saffierglas, keramische bezel, met caller gmt functie, 72 uur gangreserve, Super Hard coated case.

Het hebben van n caller gmt (maakt bijhouden van een tweede tijd vanuit thuis makkelijk) tov n flyer (waarbij de tijd elders dominant is tov thuis) is in dit geval handig. De oudste werkt in de internationale scheepvaartwereld vanuit Nederland, waarbij bijv. loodstijden, bevoorradingstijden vooral in UTC/GMT aangeduid worden.

Anyway, kijkt u mee:

Thanks for watching en fijne zondag allen

129 likes

Alle 3 gefeliciteerd met jullie prachtige uurwerken.

2 likes

Drie mooie aanwinsten. Gefeliciteerd! :partying_face: De groene Seiko GMT is mijn favoriet. Maareh, gelukkig is een horloge een héél pak minder bewerkelijk dan een pup, weet ik uit ervaring. :blush:

2 likes

Mooie horloges hoor. De open heart is mijn favoriet trouwens.

Alledrie veel plezier ermee!

1 like

Alle drie proficiat met jullie aanwinsten, prima keuzes. Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Dat moet een fantastische ervaring voor jullie zijn geweest, alledrie een nieuw horloge. Een moment om te koesteren. Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd! Leuk, alle drie een nieuw horloge! Van Baal is ook een fijne winkel. Eens een Oris Diver 65 en een verlovingsring gekocht. De ring die we wilde hadden ze niet op voorraad en werd een paar dagen later keurig thuis gebracht door een meneer die geen pakketjesbezorger was.

1 like

Gefeliciteerd met alle drie de aanwinsten. Leuke cadeaus

1 like

Tja… typisch gevalletje “Kat op het spek binden” :joy:
Mooie aanwinsten allen :+1:

3 likes

Mooie “blijft je bij” geschenken. :blush:

Gefeliciteerd en geniet er alle 3 van! :hugs::pray:t3:

1 like

Leuke dag zo! Mooie aankopen, ik kies de groene Seiko! :+1:

1 like

Leuk man! Mooie kado

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Veel draagplezier met deze enthousiaste tijdwaarnemers.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is een hele leuke dag geweest.
Mooi man :+1:

1 like

Feestelijk moment voor drie! Gefeliciteerd, gelukkige nieuwe eigenaren! En inderdaad een gevalletje kat op het spek binden. Of noem het een gecalculeerd risico :sunglasses:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met jullie aankopen.
Die Seiko is wel leuk

1 like

Drie mooie aanwinsten, gefeliciteerd!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooi verhaal.
3 dijken horloges. :sunglasses:

1 like