NA, nu wel authentiek

Een nieuwe verwerving, maar op een bijzondere manier. Ik vind het een mooi verhaal, maar ik ben wel een beetje bang dat dit topic weer geflagd en verwijderd wordt, net als ‘motoren en horloges’.

Want, het verhaal begint vorig jaar met mijn eerste echte horloge na de Seiko Velatura die ik jarenlang dagelijks droeg . Vorig jaar, de zomer kwam, kriebel, rondkijken, een bekend online veilinghuis kwam in beekd, en daar was de impulsachtige aanschaf van een mooie Breitling SuperOcean Heritage II met blauwe wijzerplaat vanuit Turkije. Heerlijk gedragen vorige zomer in Italia. Maar te groot, 46 mm. Wist ik veel.

De zomervakantie nadert weet, dus een inruil voor een kleinere duiker werd opportuun. Hiervoor toog ik met mijn zuchtende vriendin naar Eugène van Baal in Nijmegen. Al gauw wat moois uitgezocht, maar toen de baas met een voorstel moest komen duurde het wel héél erg lang. Wij hebben wat twijfels, mijnheer…wij kunnen gezien deze twijfels uw horloge niet inruilen. Het bloed trok weg uit mijn wangen. Ik was zojuist een paar duizend armer geworden en voelde me ook nog een fraudeur.

Kennelijk was er iets door de solide kwaliteitscontrole van het online veilinghuis geslopen en had de arme Turkse verkoper dit ook niet opgemerkt.

Een klein beetje bekomen van de schrik zocht ik contact met Turkije. Zo’n man moet toch de kans krijgen zijn vergissing goed te maken! En gelukkig greep hij die kans met beide handen aan. Hij liet mij uit zijn actuele voorraad een vervangend horloge uitzoeken. Een paar dagen later mocht ik dat ontvangen en het zou mij heel erg verbazen als dit horloge ook authenticiteits-issues zou hebben. Serienummers checken uit, horloge is op de site van Breitling terug te vinden, nog dik in de garantie. Maar, ik.ga wel voor een kleine Breitling service en krijg dan graag een officieel certificaat.

Poeh wat een lang verhaal. Hier dan een paar foto’s van de Breitling SuperOcean Heritage B20 42 mm (UB2010121B1A1), staal met gouden bezel. Geleverd op zwart rubber, maar ik heb hem nu op een Milanese bandje van onze sponsor.

136 likes

Eind goed, al goed :+1:

2 likes

Heel mooi. Veel plezier ermee. Gelukkig goed gekomen.

2 likes

Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

2 likes

Online bestellen in Turkije. Ik weet het niet hoor. Maar ik zou het niet gedaan hebben. :sweat_smile: Heel mooi dat het goed afgelopen lijkt.

11 likes

Gefeliciteerd!

Bijzonder is het verhaal inderdaad wel. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet interpreteren. Waar is overigens het eerste exemplaar gebleven?

1 like

Wat een verhaal. Dit soort schrikbarende verhalen horen helaas ook bij de hobby. Fijn voor je dat het goed is gekomen. En nu lekker genieten van je nieuwe aanwinst.

2 likes

De afspraak was dat ik dat zou terugsturen als het nieuwe horloge goed bevonden was. En dat is inmiddels gebeurd. Verkoper heeft een goede reputatie en gaf (uiteraard) aan dat hij er vanuit ging dat het eerste horloge wel echt was. Ik heb er niet voor gekozen om het op sturen naar Breitling, dus ik zal het nooit zeker weten. Maar de -uiterst beleefde- medewerker van van Baal waren wel vrij overtuigend…

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze vreugdevolle aanwinst!!
Magnifiek!!

Ik wens je er een langdurige polstijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Maar heb je nu dit horloge ingeruild bij v Baal? En waar wilde je het in eerste instantie op inruilen?

Wat een verhaal, toch mooi dat je het horloge kon inruilen. En het resultaat is een heel mooi horloge. :ok_hand: :star_struck:

1 like

Eind goed al goed dus. Was schrikken natuurlijk bij van Baal. Gelukkig heb je nu een mooie en authentieke Breitling als NA, gefeliciteerd

Denk dat hier het probleem lag…

Maar goed opgelost, en je hebt een hele mooie NA

2 likes

Van harte met de NA! Veel plezier ervan.

Gefeliciteerd met je mooie NA! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Trouwens, ik zie geen enkele aanleiding waarom dit topic gevlagd zou moeten/kunnen worden.

1 like

Bijzonder verhaal maar gelukkig uiteindelijk goed uitgepakt. Geniet van je NA, veel draagplezier!

1 like

Chancke gehad, gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

eind goed al goed! maar weet je zeker dat deze dan wel echt is?
Turkije het land van de ultra clones!!

Fijn dat dit netjes is opgelosten van harte gefeliciteerd met de prachtige aanwinst!

Dit is voorlopig perfect, meer mijn mast

Dank je!

Dank je!

Gelukkig, dank je. Iets met de gevoeligheid voor namaak, dacht ik.

Dank je!

Ik hoop het, maar tot ie bij Breitling geweest is blijft het een beetje spannend…

2 likes