NA Obris morgan explorer 2

Na de aankoop van mijn Tissot prs 516 wou ik me deze zomer wat rustig houden met de aankoop van een horloge. Buiten een LE van WUS zou dat het enige zijn dat er op de planning nog stond dit jaar. Tijdens mijn vakantie voorbije maand me wat ingelezen over microbrands. Op het forum zag ik al veel Magrette’s, Helm’en en Hamtun’s etc die er toch steeds zo goed uit zien en vaak super specs hebben. Een Obris morgan explorer 2 sprak me direct aan wegens het robuust karakter met toch super specs. En als kers op de taart een helium valve. Door dit kleine extraatje maakt een ‘gewoon’ horloge toch juist dat iets specialer.
Maar om een mooi exemplaar te vinden en dan nog een blauwe met gele tekst ging moeilijk zijn. Maar had tijd en kon op het gemak eentje zoeken.

Aan het zwembad liggend in ‘la douce France’ kwam er plots een mail binnen. Op WUS was er juist één op het verkoopgedeelte gekomen, Was deze toch wel blauw met blauwe bezel en gele tekst :grin:

Direct een bod gedaan en diezelfde dag was het ‘oranje kistje’ vertrokken vanuit Californië naar België…

Nog geen dag later komt er hier op het HF een Obris morgan blauw bandje voorbij zeker. Was voorbestemd, dus deze ook maar ineens gekocht :slight_smile:

De eerste pics snel gemaakt, komen er ongetwijfeld nog.

Heb niet veel ervaring met high end horloges, maar in vergelijking met mijn Tissot prs 516 is de afwerking, lume, degelijkheid zeker gelijk en soms beter mijn inziens.

14 likes

Verschil lume met de Tissot.

2 likes

Wow, pracht horloge zeg!

Maar ja, ik heb dan ook wat met blauw…

1 like

Proficiat! Leuke aanwinst.
Zelf heb ik hem ook ooit gehad. Destijds gepre-orderd. Daardoor kon ik een blauwe bezel met zwarte wijzerplaat nemen.

Obris Morgan is Bang 4 Buck. Prima kwaliteit voor d eprijs dus.

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Leuke aanwinst! Proficiat!

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd.:+1:
En nog een extra duimpje voor de foto’s.:+1:

1 like

Mooie klok! Van Harte! Dat wordt profieltekst aanpassen :wink:

1 like

Mijn beste,

Zó zó!! Dat ziet er magnifiek uit!!
Schitterend hoor!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:clock1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Zal ik eens bezien, weet al nimeer wat er staat :grin:

Hier al eens op rubber gelegd met dank aan @Vinguru.

1 like

Mooi klokje veel draagplezier gewenst :thumbsup:

1 like

Mooie combo :+1:

1 like

Geweldig vooral met blauw rubber geniet er van

1 like

Obris Morgan rocks! :slight_smile:

1 like

Precies de uitvoering die ik maanden gezocht heb. Bij de paar (3 of zo) die ik vond viste ik steeds achter het net. Toen kocht ik de Damasko en nu denk ik dat hij me toch te groot zou zijn (lug to lug). Mooi ding. Wat is je polsmaat?

Mijn pols snel gemeten is 17cm a 17,5cm.
Je moet je registreren bij ‘mywatchmart’, krijg je een mail van zodra er ergens op een forum een obris morgan explorer 2 te koop komt. Die site scant alle fora af, zelfs op fora waar je nooit zou komen…

Loop nu al 2 dagen rond met het rubber van obris morgan zelf en ben verschoten hoe comfortabel deze zit. Had ervoor nooit rubber gedragen.

1 like

Na het hele Aegis 2 debacle ben ik een beetje afgeknapt op OM… Maar het blijft mooi…

Bij jou staat het (de maat) nog prima. Áls ik er al een koop dan is het in de buurt, om te kunnen passen.

Ik herken de Tissot niet aan de lume, maar de OB lume is C1, niet de beste wat er is. Heb je een Seiko duiker om te vergelijken?

Geen seiko duiker hier (ben wss de enigste op het forum :joy:).
Je mag altijd passeren om eens te passen.

Ben jij het die dat ook op fb postte? Wat was het debacle?