NA: Olevs automatic

Een tijdje geleden was ik op visite bij ons door allen gewaardeerd HF lid @BroederBill om aldaar zijn collectie te bewonderen. Bill liet toen een leuk horloge zien van een horloge waarvan 2 wijzerplaten draaien. 1 wijzerplaat draait continue de hele dag door en de andere wijzerplaat draait 1 keer p.d. De datum wordt aangegeven door een aparte wijzer met een rode punt. Ook zit er een maanfase op die gekoppeld is aan de datum complicatie, welke je dan ook niet zo serieus moet nemen daar een maanfase 29,5 dag duurt en deze met de datum mee gaat naar 31 dagen.

Al met al gewoon een leuk hebbedingetje voor weinig bij Ali :wink:

Hoop dat de foto’s een beetje gelukt zijn, heb mijn best gedaan. Staat niet op de juiste datum maar daar gaat het nu even niet om. @PetraO, ook dit is dus een goedkoop horloge :wink:

26 likes

Wat een bijzonder horloge! Ik zie nog niet voor me hoe hij werkt, maar dit soort complicaties zie jeeigenlijk alleen maar in heel dure horloges, hier in het Westen dan. Leuk verzamelobject ook.

3 likes

Wat een leuk ding Ferry, ziet er chique uit. Maar ik zie ook nog niet helemaal voor mij hoe die werkt, maar dat kan je mij zaterdag vast en zeker uitleggen. Zie ik nu ook iets van een kompas er op zitten, maar dan in spiegelbeeld?

1 like

Gefeliciteerd met je NA Fred. Bijzonder. Nieuw voor mij. Ben benieuwd hoe hij draagt. Kast is erg dik, of lijkt dat alleen zo?

1 like

Leuk dingetje Fred! Gefeliciteerd ermee :grinning:

1 like

Ja dat klopt, maar die moet je niet serieus nemen hoor. Verder loopt die tot nu toe goed en de datum loopt netjes mee. Ook de maancyclus niet al te serieus nemen, maar al met al gewoon een leuk hebbedingetje :wink:

Klinkt misschien gek, maar hij zit best wel lekker om de pols. De kast is 13 mm dik, heb ik verder geen last van :smile:. Maar waarom ze een vlindersluiting met een dubbele knop erop gemaakt hebben? Zeker om het een zeer luxe horloge te laten lijken. Van mij had het gewoon een leer bandje met een gesp mogen zijn, maar ja in China luisteren ze niet naar mij :grin:

2 likes

Wow, bijzonder horloge! Gefeliciteerd! :sunglasses:

1 like

Ik zag inderdaad op de website dat de dikte van de kast meevalt. Geniet ervan Fred. Prijs/kwaliteit verhouding lijkt me prima in orde

1 like

En er staat zelfs een kroontje op en het is toch echt geen Rolex :grin:

1 like

Is toch super cool, chique ding.

1 like