NA: Ollech & Wajs (O&W) P-104 S

Gegroet,

Na een tijdje op zoek te zijn naar een nieuwe toolwatch kwam ik een artikel tegen over het merk Ollech & Wajs uit Zwisterland. Na wat opzoekwerk was ik meteen geïntrigeerd door het P-104 horloge.

Het merk bestaat sinds 1956 en bood professionele sport watches en militaire horloges aan. Het bedrijf kreeg klappen door de intrede van Quartz uurwerken maar heeft de laatste jaren uurwerken gelanceerd die hun vintage uurwerken eren. Voor meer info over de geschiedenis en de horloges: https://ow-watch.ch/pages/aboutollechandwajs

De P-104 is verkrijgbaar op nato-strap of staal(S).Na een paar dagen twijfel toch maar de extra euro’s uit de spaarpot gehaald en de versie op staal besteld. Levertermijn van 3 weken omwille van het Made-to-order principe. Na een paar dagen kreeg ik een mail van Ghislain Balemboy Logitics Manager van O&W in Zürich waarin hij me op de hoogte bracht dat mijn horloge al klaar was voor verzending en me het tracking nummer meedeelde. Hij vergat wel te specifiëren wie m’n horloge ging leveren. Gelukkig ontving ik enkele uren later een mailtje van FedEx met verzendbevestiging dus moest ik Mr. Balemboy niet lastigvallen in Zürich.

2 dagen later werd het pakje netjes geleverd en kon ik het horloge uitpakken en voor het eerst dragen.

Het horloge draagt verrassend licht en is perfect qua maat (juist onder de 40mm). De stevig uit de kluit gewassen hands en oranje accenten geven een sportieve indruk maar het geheel komt niet te schreeuwerig over. Aan jullie om te oordelen natuurlijk maar ik ben super blij met de NA!

Een vriendelijke groet,

Thomas

Hier volgen de foto’s!

64 likes

Nou ik vind het prachtig en het is eens keer wat anders met een gave geschiedenis!

1 like

Heel mooi ding! Na je post in het ‘incoming’ topic ben ik er ook zeer geïnteresseerd in geraakt! De Ocean Graph lijkt me ook super.

Ik ben benieuwd naar je draagervaring over een tijdje! Een vraag die je nu al kunt beantwoorden: doen de foto’s het horloge recht? Mooier in het echt? Of juist omgekeerd?

Heel veel plezier ermee!

1 like

Prachtig, mooi merk met historie. Ik heb er ook meerdere keren naar gekeken.
Veel plezier ermee! :heart_eyes:

1 like

Ik vind het horloge mooier in het echt. Gek om uit te leggen maar het is een horloge dat klopt, als je weet wat ik bedoel.

Ik probeer binnen een paar weken nog een update te geven!

Trouwens: heb je nog invoerrechten moeten betalen? Op de O&W site stond een inclusief prijs?

Heel mooi, O&W was ooit mijn eerste Zwitserse horloge en de oorzaak van mijn horloge hobby

1 like

De Ocean Graph is inderdaad ook zeer knap. Enkel spijtig dat de website enkel ‘render’-achtige foto’s toont en geen duidelijkere plaatjes.

Heb niets extra moeten betalen, prijs alles inclusief zoals op de website en netjes in België geleverd.

1 like

Top! Dan weet ik dat ook meteen. :ok_hand:

1 like

citaat: “shipping: Free worldwide delivery by FedEx, which includes all import taxes, customs duties, customs clearance fees, VAT and handling charges.”

Staat onderaan de lap tekst vd product omschrijving, direct na t stukje v 3 weken levertijd.

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi horloge! Geniet er van.

1 like

Leuk horloge en gefeliciteerd :+1:

1 like

Proficiat

1 like

Mooi! Keer wat anders! Nog nooit van gehoord maar maken gave horloges, kan het wel waarderen dat mensen buiten de reguliere paden zoekt. Veel plezier er mee.

1 like

Mooi hoor👍
Mij leken op de renders de lugs wel erg lang. Valt dat mee, lopen ze naar beneden of vrij recht?

1 like

Erg gaaf zit er ook al een tijdje naar te kijken, veel plezier ermee.

Vanochtend was er bijna eentje incomming.

1 like

Heel mooi👌🏾

1 like

Prachtig horloge.
Zeker met die stalen band.
Gefeliciteerd !

1 like