Ik hou van bijzondere en originele ontwerpen, dus deze werkte interesse toen ik hem zag in de fotorol van een voormalig HF-lid, en hij hem nog bleek te verkopen ook. De wijzerplaat heeft een geweldig reliëfpatroon dat is geïnspireerd op koraal. Er zit een mooi verloop in van helder blauw in het midden naar heel donkerblauw richting de buitenzijde. De duikbezel draait intern en is verstelbaar met de schroefkroon aan de linkerzijde.
Het is een forse knoeperd. Gelukkig zijn mijn polsen dat ook, dus ik kom met veel weg- en de verrassend bescheiden lug-to-lug van 45 mm maakt hem mogelijk ook voor de kleiner bepolste persoon nog draagbaar. Hij is waterbestendig tot 300m dus ik hoef hem ook tijdens de afwas niet af te doen, en er zit saffier op zodat zelfs een lomperik als ik hem niet gaat bekrassen. Het siliconen bandje is soepel en toch stevig, alles bij elkaar een comfortabel horloge om te dragen.
Dit is de tweede Olto-8 in mijn bescheiden collectie. Ik vind het een leuk merk, ze doen lekker hun eigen dingen en maken horloges die net even buiten de gebaande paden vallen. Ik ga hem met veel plezier dragen!
Dat geldt voor veel mensen denk ik. Ze maken toch wat meer niche-modellen, veel mensen zullen eerder voor wat meer traditioneel gelijnde horloges kiezen.
Ed heeft weer een sierraad
Als nieuwe kameraad
Een mooie erbij om te pronken
En zit weer naar ons te lonken
Een goede toevoeging aan de algemene horlogedraad
En @Plees doet weer mee met het dichten
Zo kom ik tot nieuwe inzichten
Hij rijmt en het klopt
'k Hoop niet dat het stopt,
Dan krijgen we steeds meer berichten!