NA: Olympic Vintage Chrono, suggesties voor band welkom

Nieuwe aanwinst, nou ja… had hem al even maar hij is terug van de horlogemaker, geserviced, voor zover het ging de wijzerplaat schoon gemaakt en netjes gepoetst. Olympic uit de jaren veertig, een stuk zeldzamer dan vijftiger jaren chronographes suisse, Landeron 51 uurwerk zonder schokbeschermer, 20 micron verguld Ik heb al een dresser in de vorm van mijn JLC Reverso maar deze is gewoon te mooi… denk dat ik hem houd!
Roodbruin echt crocobandje erop, maar wellicht zijn er leden hier met andere bandsuggesties, graag met een plaatje!

6 likes

Fraaie verschijning! :slight_smile:

1 like

klaar :slight_smile:

1 like

Mooie klok zeg Proficiat ! … maar jaren 40 ?
ik dacht dat Olympic in 1956 voor het eerst op de markt kwam ?

grt. Gerard

Prachtig en idd houden. Bandje: je eigen suggestie lijkt mij prima :ok_hand:

1 like

Oei geen idee van maar als het een horloge uit 1956 zou zijn had het wel een incabloc oid gehad!

Nu is juwelier Franken waarsch. ook geen autoriteit
m.b.t. de geschiedenis van het merk Olympic, maar ik kwam dit artikeltje tegen, met een referentie naar de oprichter Isaac Arbeid.

http://www.juwelierfranken.nl/horloges/olympic

b.t.w. wat betreft het bandje daar zat oorspronkelijk waarschijnlijk iets chiques op met glimmend bruin leer,
ik zou er zelf om het naar anno 2016 te tillen wat meer casual op zetten zodat je het niet alleen bij een 3 delig costuum hoeft te dragen.

Misschien een 2 delige textielband met James bond kleuren
of donkere roodgroene Gucci kleuren

of deze wellington

1 like

Prachtige klok, zeker houden.
Bij een gouden kast zou ik inderdaad ook zeggen, een bruin lederen band.
Veel plezier ermee!

1 like

Mooie chronograaf! Bij deze klok is een wat dikkere cognac kleuriger band erg chiq! Helaas geen foto voorhanden. Veel plezier ermee!

Mooi horloge! Begin dit soort oude vintage chronograaf modellen. Ik denk dat qua band een zwarte kroko ook heel chique kan staan. Persoonlijk zou ik voor een eenvoudige versie gaan, niet te dik. Het is een klassiek horloge.

1 like

Mijn beste,

Mooi zeg!!
Een juweeltje voor om de pols.:watch:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Die is mooi opgeknapt zeg! Ben ook voor een donker-of-rood bruine band.

Een rallye-band kan imo ook altijd op een chrono :wink:

1 like

17mm blijft een afwijkende maat, geen bordeauxrood-bruine crocoband per direct beschikbaar daarom maar een (maar dan ook hele mooie) croco-print van Graf erop! Misschien dat ik nog eens bruin glimmend croco ga proberen maar voorlopig hier happy mee!

3 likes

Dit ziet er wel goed uit hoor! :ok_hand:

1 like