Na lang zoeken eindelijk mijn optimale Omega gevonden. Een handopwinder uit 1964 in staal met goudkleurige wijzers en uurindicators. Originele Omega RVS band. Caliber is 269. Wijzerplaat zilverkleurig met prachtig patina (vind ik ). Mijn vader had er vroeger zo eentje. Er staat verder geen type aanduiding op.
Sweet!!
Nice! Van harte
Nice! Veel draagplezier
Heel mooi! Gefeliciteerd!
Ziet er goed uit!
Nice
gefeliciteerd
Nice, mooie band ook
Staat er dan geen modelnummer aan de binnenkant van de kast?
Proficiat, dat is een mooi horloge! Mocht je het interessant vinden: op internet is veel te vinden over modellen en de stalen banden die daar bij horen/waar ze ook op geleverd konden worden. Maar pas op, voor je het weet ben je avonden verder en raak je steeds verder verslingerd.
Geniet van je aanwinst.
Ja, vast wel, maar ik heb ‘m nog niet open gehad. De foto van het mechaniek is van de verkoper (in Frankrijk).
Dankjewel. Ik neem dat risico maar en ga eens zoeken op de banden. Er staat wel een nummer in (1502).
Hele mooie aanwinst zeg. Veel draagplezier gewenst.
Schitterende Omega. Heel veel draagplezier ermee.
Het is een mijnenveld met dit soort banden hoor. Ik ben wel bang (daarom begon ik er ook over) dat de band niet bij je horloge hoort, volgens mij is dit type band pas vanaf de jaren 70 geproduceerd en dat klopt niet met jouw horloge.
Je zou op zoek moeten naar de ref van jouw horloge en dan kun je een passende band vinden. Hou er wel rekening mee dat goede vintage bracelets uit die tijd ontzettend in de papieren lopen.
Dus de vraag is een beetje hoe ver je wil gaan, wil je gewoon genieten van je horloge of wil je dit verder gaan onderzoeken…
Emile ,proficiat met de mooie vintage Omega ,geniet van dit horloge dat aan het horloge van je vader (was niet meer aanwezig ?)doet denken !
Heel, heel mooi. Pracht aanwinst
Precies dit, het kan je gevoel bij een nieuwe aanwinst aardig verknallen…
Ja, nu ik het terug lees had ik het wellicht niet moeten zeggen.
Geen probleem hoor. Ik wist dat de metalen band er later is opgezet, want heb er ook nog een origineel leren bandje bij. En het gaat mij vooral om het dragen van dit prachtige exemplaar.