NA: Omega Chronostop

Eerlijk zeggen dat ik voorheen niet zo van de eind jaren 60, begin 70 styling was maar ik vind deze Omega Chronostop toch wel ernstig cool. Heb hem overgenomen van Hans die hem te koop had staan op het horlogeforum.
In het echt is het echt een supercool horloge. Niet groot met een diameter van 34 mm en een lengte van 40mm maar doordat hij bijna geen lugs heeft draag hij niet eens heel klein.
Origineel zat er een donkerbruin bandje op, maar ik vond deze croco wel leuk passen bij het oranje van de secondewijzer.

Chronostop functie is eigenlijk redelijk nutteloos en achterhaald in vergelijking met moderne chrono. Ik zie het meer als een poor-mans flyback :wink:
Door op de knop te drukken begint de chrono te lopen, bij opnieuw indrukken stopt de chrono en moet je de tijd aflezen. Als je namelijk de drukker weer loslaat springt ie weer terug naar 0. Hij begint dan niet opnieuw te lopen.

Dit horloge is door Ferrie Schweitzer helemaal geserviced en in topconditie. Qua finish precies zoals origineel, niks gepolijst of wat dan ook.
Uurwerk loopt ook echt als een zonnetje.
Toen ik hem op de foto’s zag wist ik niet zeker of ie wel lang ging blijven, maar nu ik hem zo heb vind ik het echt een coole vintage!

Uurwerk is caliber 865, waar de 861 de basis voor is geweest.

(niet mijn horloge)

Even wat snelle iPhone foto’s genomen, kwaliteit niet heel denderend.

Gefeliciteerd met deze sportieve aanwinst! Klein maar fijn zou ik zeggen(tu)

Mooie aanwinst (tu)

Grappig om te zien dat steeds meer mensen toch weer terugkeren naar kleinere formaten. En de ovale kastvorm helpt natuurlijk goed mee.

Veel plezier ermee,

Martin

Mijn beste,

Proficiat met deze vermaarde Omega.
Dit horloge verdient het immers ook om door een ware collectioneur omarmt te worden.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ziet er goed uit Tom. Vooral aan de lijn boven de kroon en de pusher is goed te zien dat er niet teveel aan gepolijst is. Vaak is deze lijn niet zo strak, maar golvend bij de slechtere exemplaren.

Leuk om te zien en te lezen dat je er blij mee bent. Hoe onbenullig het wellicht ook mag klinken: het doet altijd een beetje zeer om een horloge weg te doen. Soms is het net een cavia.

Maar bij jou issie in goede handen, cq aan goede pols!

hans:)-D

Ja! Enorm leuk horloge, met een goede vormgeving.

Ja, die jaren zestig-zeventig spullen zijn vaak zoooo leuk!
Hier ga je vast veel plezier aan beleven.
Proficiat!

Gefeliciteerd met de vintage aanwinst(tu)
Geukkig blijft hij in de ‘familie’:smiley:

Proficiat met deze mooie aanwinst. Vintage Omega rules!!!

grootmokum Schreef:

Ja, die jaren zestig-zeventig spullen zijn vaak
zoooo leuk!
Hier ga je vast veel plezier aan beleven.
Proficiat!

terwijl ik midden jaren 80 ben :wink:
Normaal ben ik niet zo’n 60-70 fan maar deze is leuk!

Nog even en je koopt een broek met wijde pijpen. En een bloemetjes overhemd met enorme kraag :smiley:

Gefeliciteerd met dit prachtige klokje. Ben helemaal weg van deze kast vorm. Is (vrijwel) het zelfde als m’n Seamaster Cosmic uit '67.

Veel plezier ermee!

Marc

Mooi horloge Tom, gefeliciteerd en veel draag plezier gewenst!

mvg, Frans

Mooi Tom!

Menno

Zijn grote broer (een paar kilometer verderop) zegt hallo!

thieuster Schreef:

Mooi Tom!

Menno

Zijn grote broer (een paar kilometer verderop)
zegt hallo!

Deze staat bij mij op het verlanglijste, vanwege de extra ring en dus milimeters goed draagbaar voor me.