NA: Omega Chronostop

kwam gister binnen, hij is een beetje vies en de secondenwijzer keert niet terug op zijn plek als je hem indrukt,
maar ik vindt hem wel mooi.

Gefeliciteerd!

Maarre - hij is wel een beetje “rough” inderdaad. Je weet wel hoe het monopoussoir-systeem werkt van de Chronostop? Band hoort er trouwens niet bij en past er ook niet goed aan. Ik heb een beetje zorgen over evt. waterschade in het uurwerk, dat ook de secondenteller/wijzer heeft aangetast.

Wat ben je van plan, grote beurt en evt. nieuwe wp proberen te vinden? Schoonmaken is altijd moeilijk, zeker bij wit.

En ik dacht ook dat de secondenteller altijd oranje was, maar dat kan wellicht per wp-kleur verschillen. Hier een wat harige wristshot van de mijne. :smile:

Mijn beste,

Leuke aanwinst.:+1:
Wellicht kan je al met een eenvoudige poetsbeurt deze Omega wat opfrissen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

schoonmaken in ieder geval eerst proberen (een uitdaging moet er ook zijn :stuck_out_tongue: ) en dan evt. zien of een nieuwe wijzerplaat mogelijk is, staat er een op ebay maar die kost meer dan ik voor deze klok betaald heb :o.

over de staat van het uurwerk ben ik niet zeker, maar hij loopt vooralsnog erg goed. heb hem gekocht omdat het een soort ‘‘half chronograaf’’ is dus alleen de secondenfunctie, dus stukken minder ingewikkeld om zelf eens te servicen, wat wel de bedoeling is :smiley:

de secondenteller is bij die van mij ook oranje, alleen niet op de foto. zal wel aan de blauwe achtergrond liggen ofzo.

Verkijk je niet op de complexiteit van het uurwerk - scheelt maar een handjevol onderdelen met een normale. :wink: Het leuke is wel, in frisse staat is het uurwerk veel mooier dan het horloge doet vermoeden. Ik heb al 's zitten broeden op een zichtbodem hiervoor.

Pic gerost van het web:

3 likes

Leuke horloge’s die Chronostops!

nee, zeker niet!
maar als je dit vergelijkt met een valjoux ofzo is hij toch een stuk beter te begrijpen :wink:

oud topic revival;

Het heeft een tijdje geduurd maar hij is zo goed als af.
had een nos wijzerplaat gekocht via ebay, bleek dus een driver plaat te zijn (mij best :stuck_out_tongue:)
verder geserviced, gepolijst en een nieuw bandje op.

3 likes

Heel mooi geworden!

Dat is een verschil van dag en nacht, die is mooi geworden.:ok_hand:
De twaalf zit nu op drie uur, dat is wel even wennen.

Netjes gedaan; is dit de eerste chrono die je zelf geserviced hebt?
Veel plezier alvast met het resultaat!

jep, was al met al best goed te doen :smile:

Top! Ik heb met daar tot nog toe nog niet aan gewaagd.
Heb je daarvoor nog handleidingen geraadpleegd of gewoon je “boerenverstand”:wink: gebruikt?

gewoon heel voorzichtig zijn, en mensen die er meer verstand van hebben om hulp vragen.

:thumbsup::thumbsup:
Die methode heb ik tot nog toe ook gebruikt, en dat werkt goed. :smile:

Prachtig! Die drivers Edition maakt het een extra aparte variant. :thumbsup: