NA: Omega CK859

Hallo horlogevrienden,

Na een lange zoektocht voor een nieuw horloge is vandaag de zoektocht tot een einde gekomen.

Met vier verschillende Omega horloges in de collectie ging mijn zoektocht in eerste instantie uit naar een nieuw Omega horloge, alleen de vraag welke? Tijdens mijn vakantie in Londen kwam ik de Seamaster Londen Boutique editie tegen. Een mooi en niet alledaags horloge. Uiteindelijk niet besloten deze aan te schaffen.

Tijdens mijn zoektocht in Antwerpen kwam ik bij Tensen uit. Na een passessie van verschillende Aqua Terra modellen kwam de verkoper aan met de Omega CK859. Een horloge dat in 2022 is geproduceerd en niet lang in productie heeft gezeten. Deze was nog niet verkocht en werd voor de liefhebbers uit een lade gehaald. Het horloge stond mij echt aan met de vintage zilveren wijzerplaat.

Toch besloten om dit even te laten bezinken. De band van het horloge stond mij niet echt aan. Thuis op internet nog even gezocht hoe het horloge met een andere band zou staan. Al zoekende kwam ik een foto tegen met een zwarte alligator band. Dit gaf het horloge een hele andere uitstraling.

Omdat ik een aantal dagen later in Rotterdam moest zijn nog even bij Schaap en Citroen binnen gestapt en erg vriendelijk ontvangen. Na weer een passessie van verschillende merken (onder andere Omega, Jaeger LeCoultre en Piaget) bleef mijn gedachte bij de CK859, maar dan wel met een andere band.

Vandaag dus maar weer terug naar Antwerpen en de Omega CK859 opgehaald. Tevens een zwarte alligatorband met vouwsluiting erop laten zetten.

Het horloge zelf. Zoals gezegd is het horloge in 2022 voor een korte periode geproduceerd. Het is een genummerde editie met ongeveer 3.000 stuks geproduceerd. De wijzerplaat is een zilveren wijzerplaat met blauwe wijzers en het mechanisme is het Omega calibre 8926, een handopwinder.

Voor mij is dit het ideale horloge naast mijn sporthorloges.

Hieronder nog een aantal foto’s van het prachtige horloge inclusief de zwarte band.

133 likes

Proficiat met je prachtige Omega.
Véél plezier ermee!!:watch:

1 like

Prachthorloge, zeer klassiek. De zwarte band smoelt een stuk beter inderdaad. Heel veel plezier ervan!

1 like

Ohhhhh wat gaaf! Vond het al een heel cool ding toen Omega er voor het eerst meer kwam. Lijkt me een primeur op dit forum wellicht? Proficiat met deze mooie nieuwe aanwinst, super smaakvol ding. Doet Omega altijd erg leuk die hardcore vintage re-editions.

Dat zouden meer brands mogen doen… (looking at you Rolex). Stel je eens voor dat er een re edition van de Datocompax zou komen! Wereld zou gek worden. Hoewel ze dat misschien ooit gaan doen in de 1908, we can dream.

3 likes

Mooie aanwinst geniet ervan :+1:t2:

1 like

Prachtig! Maar zeker geen primeur :slight_smile:

In ieder geval is @Colnago ook eigenaar van zo’n beauty! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Mijn beste,

Een schitterende Omega en een prachtige bijpassende band.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

een prachtstuk,
draag hem met plezier

1 like

Proficiat Bas! Staat ook goed op zwarte croco dus.

Klopt, we hadden het er even over achter de schermen. @Meistersinger Jasper heeft er ook een. En dan vergeet ik nog iemand. Er zijn er dus op zijn minst 4 van om en bij de 3000stuks in HF handen :blush:

6 likes

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Prachtige Omega! En op deze band inderdaad vele malen fraaier. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig!

1 like

Heel mooi deze Omega :smiley: van harte met de aanwinst!

Het horloge komt op de bruine band wel wat ‘zachter’ over. Op zwart lijkt ie wat kil.
Misschien eens een bruine band in een andere tint proberen?

1 like

Erg mooi horloge! Proficiat!

1 like

Schitterende Omega! Mooie combi met die band ook :+1:

1 like

Chique! :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst hoor! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Dank je wel! Toch nog de CK859 geworden. De nieuwe band doet wonderen in vergelijking met de standaard band. Ik ben er super blij.

2 likes

Dank je wel! In deze is “smaken verschillen” van toepassing. De zwarte band maakt hem in mijn ogen heel chique. De bruine band heb ik geprobeerd, maar oogt minder in mijn ogen.

1 like