NA: Omega Constellation C-Shape

Gisteren is mijn Omega Constellation C-Shape binnen gekomen. En omdat ik de tijd momenteel aan mezelf heb, omdat ik nog vakantie heb, lijkt het me leuk om eens uitgebreid verslag te doen. Niet alleen van deze NA, maar ook van de andere Omega’s in mijn collectie.

Omega Speedmaster Proffesional
Het begon vorig jaar allemaal met de Speedmaster Proffesional. Al behoorlijk jong had ik me voorgenomen dat ik ooit een Speedmaster Professional zou hebben. Dat is mijn grail watch zolang ik me kan herinneren. Ik heb altijd een zwak voor chrono’s gehad, en ben gek op de (ruimtevaart) historie van dit model. Na een flinke meevaller eind vorig jaar was dat voornemen, wat ik mezelf als jongetje had beloofd, starend in de vitrine van de juwelier, binnen handbereik gekomen.

De zoektocht naar een mooi exemplaar kon beginnen. En mijn voorkeur ging uit naar een vintage Speedmaster. Eind jaren 60, begin jaren 70. Waarom? Hesalite crystal, stepped subdials, faded bezel. Allemaal details die me heel erg aanspreken. Prachtige pre-moon gepast bij Amsterdam Vintage Watches, maar deze was echt way over budget. Hierna bij Gassan de 60th Anniversary limited edition gepast, met de broad arrow hands en de stalen bezel. Ondanks de vintage look van deze nieuwkomer was dat hem ook niet. Hierna bij Amsterdam Watch Company geweest. Daar hadden ze deze prachtige 145.022-ST, op een orginele 1175 band, met straight writing caseback, uit 1971. Ik was op slag verliefd.

Omega Seamaster Planet Ocean 45mm
Na aanschaf van mijn Speedy begon het Omega virus steeds meer vat op me te krijgen. En dus nam ik me voor mijn collectie uit te breiden met een diver en een dress-watch. Voor wat betreft de diver kan je natuurlijk niet om Omega’s Seamaster heen. Maar welke in hemelsnaam? Ook een vintage Seamaster 300 wellicht? Of een recente versie van de 300 met het co-axial uurwerk erin? Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Planet Ocean. De eerste uitgave (ref. 2200.51.00) met de oranje ‘oyster’ cijfers op de wijzerplaat. Een prachtig horloge dat ondanks zijn formaat relatief bescheiden draagt.

Omega Constellation C-Shape
Om de collectie compleet te maken nu dus alleen nog een dress watch. Maar ook daar heb je weer enorm veel keus. Vintage: Seamaster, Geneve, Constellation, allemaal verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht bij de Constellation C-Shape. Een van de eerste Constellations waarbij Omega gaat experimenteren met het design. Om daar vervolgens (in mijn ogen) in de jaren 80 volledig in door te slaan. Het C-Shape design is wat mij betreft bijzonder geslaagd. Afkomstig van de hand van Gerald Genta, de man die ook verantwoordelijk is voor de PP Nautilus en de AP Royal Oak. Naast de C-Shape spreekt ook het design van de Globemaster me erg aan. De fluted bezel, vorm van de kast hebben wel iets weg van die oude C-Shape. Toch is de keuze uiteindelijk gevallen op de vintage C-Shape (ref. 168.029) met dag- en datum aanduiding, witgouden fluted bezel en de betoverende linen dial.

Missie geslaagd!
Missie geslaag! Een prachtig stel waar ik super blij mee ben!

56 likes

Poeh, dat is een lekker trio zeg. Van harte met je nieuwe aanwinst. :ok_hand:

1 like

Perfecte 3 piece collectie, wat mij betreft. De Connie en Speedy (reduced versie) heb ik zelf ook en gaan niet meer weg.

1 like

Prachtig hoor. En leuk te lezen. Geniet van je verzameling!

1 like

Drie kanjers !!! GEFELICITEERD!

1 like

Fantastisch! Je bent klaar…

1 like

Proficiat! Heel fraai

Groeten van z’n broertje

6 likes

Prachtige Connie! Veel plezier er mee! :+1:

1 like

Heb nog een aantal (zelf gemodde) Seiko’s die ik ook met regelmaat en plezier draag. Maar als ik er maar 3 mocht houden zouden het zeker deze 3 zijn!

Gefeliciteerd met je NA, geniet er van, ziet er heel goed uit!

1 like

Gaaf! Mooie diverse collectie zo! Je hebt nu iets voor in de ruimte, onder water en als dress watch.

1 like

3 prachtige horloges! Gefeliciteerd !

1 like

Haha, als je het zo zegt heb ik er toch nog één nodig. Een sportief modelletje voor hier op aarde :wink:

Haha ja inderdaad, maar welk horloge is typisch “aarde”? Gshock? :slight_smile:

Goed bandje zit erop ook! Welke is dat?

1 like

Mooi die C-Shape. Top trio ook zo :slight_smile:

2 likes

Op de Connie? Donkerbruin lizard. Zat erop toen ik hem kocht. Heb 2 banden besteld bij WatchGecko, Italian Exotic Dress Strap, zwart lizard en bruin kroko. En ik ben op zoek naar een 1040/518 stalen Omega brick bracelet. Dus als iemand die nog ergens in een laatje heeft liggen hou ik me aanbevolen :grinning:

Mooi trio en mooi verslag !

1 like

Erg mooi horloge en een schitterende collectie! Heel veel (draag)plezier gewenst! :smile: :+1:

1 like

Kaufmann strap. Kwalitatief zeer goed.

1 like