NA: Omega Constellation Pie Pan (1957)

Hoewel ik nog vrij jong ben (25) en mij overwegend sportief kleed, viel mijn oog een jaar of twee geleden op de Omega Constellation lijn uit de jaren 50. Vreemd eigenlijk, ik heb nooit een ‘echte’ dress-watch gehad en ik was nooit gecharmeerd van goud in horloges. Toch was ik direct verkocht met de gouden constellations uit deze tijd.

Na veel te hebben gelezen begon ik begin dit jaar dan eindelijk met zoeken. Ik kwam er meerdere tegen op diverse websites (Catawiki, Chrono24, Marktplaats) maar elke keer was er een reden om het niet te doen. Zo waren er veel re-dials en niet originele uurwerken of waren ze simpelweg boven mijn budget.

Dat veranderde toen ik twee weken geleden dit prachtige exemplaar tegenkwam op Chrono24. Alles leek te kloppen, voor de zekerheid heb ik het forum en ‘Omega Enthusiast’ nog geraadpleegd. Dit moest hem dan gaan worden.

Vervolgens direct contact opgenomen met de verkoper, want ik wist dat dit soort modellen heel schaars zijn en voor deze prijs hoogstwaarschijnlijk niet lang aangeboden zouden worden.

Een kleine twee weken later (veel vertraging met FedEx) is het horloge dan eindelijk binnen. In 1 woord: Prachtig.
Het is ongelofelijk te bedenken dat dit horloge ruim 2.5x zo oud is als ik, maar er zo goed uitziet.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een 14K gold plated Omega Constellation Pie Pan 2852 uit 1957 met shark-teeth markeringen.

Hierbij enkele (onbewerkte) foto’s die ik vandaag heb gemaakt.



Ik denk dat het nu tijd is om wat nette overhemden te kopen en mezelf er toe te kleden.

58 likes

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like

Prachtig horloge Samme, staat je ook goed :+1:

1 like

Veel draagplezier :+1:

Bullshit. Mag altijd natuurlijk… maar een klassiek horloge misstaat nooit.

Prachtige aanwinst.

Prachtig horloge, veel draagplezier!:+1:

Ik draag ook een Omega dresser uit 1944 met Air Max als ik daar zin in heb…

Prachtig horloge en veel draag plezier gewenst!

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!!

Mooi horloge hoor :ok_hand:

Van harte en veel draagplezier!

Haha was deels sarcasme hoor. Ik ga dit horloge ook gewoon met 1 van mijn vele Air Max 1 dragen :wink:

Ziet er mooi uit!
Wat is jouw polsomvang? Hij lijkt op de foto’s wel aan de grote kant voor je. Lijkt me sterk meer 36mm. Maar toch…

16cm / 6.25".

Lijkt vooral door de hoek van de foto, de lugs zijn wel lang, maar dit horloge draagt stuk kleiner dan mijn BB58 :slight_smile:

1 like

Club Air Max en Constellation meld zich. Niks mis mee hoor. Mooi horloge, veel plezier er mee!

1 like

Je hebt een goede smaak :+1:t2:

Ah alright. Dat vermoedde ik al. Mooie aanwinst in ieder geval!

Deze heb ik ook nog nooit gehad, maar de Constellation staat ook hoog op mijn lijstje, maar dan in rose gouden uitvoering :sunglasses:

1 like

Mooi hoor. Die patina zit er ook lekker verspreid op.

Mooi! Van harte met je aanwinst! :smile: :+1:

Mooie Connie. Geniet ervan!