Iedereen heeft wel een dresswatch in zijn collectie. Nadat ik al een prachtige mint polerouter had gevonden had ik besloten om een piepan constellation te kopen. Met het zoeken probeer ik altijd een zo mooi mogelijk exemplaar te vinden en neem ik niet snel genoegen met een wat minder exemplaar.
De piepan constellation vinden in goede staat is een uitdaging. En dan wilde ik perse een crosshair wijzerplaat wat nog lastiger is. Tussen al het aanbod vind je vaak redials of patina monsters. Nou kan ik patina monsters ook gaaf vinden, maar de constellation moest perfect zijn.
Na lang zoeken stuitte ik op een 14902 welke aan al mijn eisen voldeed.
Piepan: check
Crosshair: check
Mint conditie: check
Tritium: Check
De foto’s van hoe ik hem vond:
Ik bedoel dit is toch gewoon perfectie😍
Toen ik hem ontving en het originele doosje openmaakte was het liefde op het eerste gezicht.
Hij was al prachtig maar ik had wel gezien dat er een klein plekje op de plaat zat tussen de 10 en 11. Deze heb ik vervolgens weg kunnen poetsen met autolak polijstmiddel op een stukje rodico. Ik weet dat het heel risky is om te doen maarja zo heb ik al tig wijzerplaten kunnen redden.
En de foto na het schoonmaken + op de pols. De band heeft echt ontzettend weinig rek voor de leeftijd.
Als laatste nog een foto met de polerouter die door dezelfde persoon (Gerald Genta) is ontworpen.
Bedankt voor het lezen.