Na: Omega Constellation

Beste medeliefhebbers,

Na lang wikken en wegen heb ik dan toch de knoop doorgehakt.
Mijn ‘lange’ zoektocht heeft me via vele omweggetjes toch naar een
pareltje geleid.

Mijn zoektocht naar de ideale Connie begon eerst met de f300hz C-shape modellen uit de latere
jaren 70. De hoofdreden hiervoor was de C-case, gecombineerd met iets grotere diameters (37 tot 39mm). Echter na een erg slechte ervaring op onze Belgische 2dehands met een franstalige verkoper van een in bijna mint conditie verkerende stalen f300hz, heb ik me gestort op ebay en chrono24.

De weken gingen voorbij en elke vrije minuut dat ik had, spendeerde ik tot ergernis van mijn wederhelft, aan het zoeken naar de ideale Connie. Ergernis is misschien een iets te groot woord, want mijn vrouw is tot mijn grote vreugde niet vies van een mooi horloge, en vind zelfs automaten geweldig. Zolang ik ze juist zet voor haar dan wel… Dus de Connie zegt haar ook wel wat…

Het aanbod was echter te groot op zowel de Baai als op Chrono, dus de twijfel bleef.

Dankzij een bevriend Duits koppel, kwam ik op een adresje uit in Hannover, bij de winkel
Urhrenmeister Hannover. Zij hadden hier enkele goede ervaringen, en toen ik op de Baai een Connie vond die toch wel bij hem te koop stond, ben ik beginnen mailen met de beste man.

Na het nodige opzoekwerk en het verstrijken van een week, heb ik de knoop doorgehakt, een deal gemaakt met Matthias, en een 5tal dagen later, werd ik verrast door een pakketje!

Mijn eerste indruk was: ‘wat een klein flutding’, maar mijn HFLE mocht snel baan ruimen aan de pols. Echter leek hij zo klein in vergelijking met wat ik normaal draag (42 mm is echt wel mijn gemiddelde), maar hoe mooi was dat kleine onding nou? De schittering van de zilveren sunburst viel meteen op, de mooie indexen met onyx ingelegd vormen een mooi contrast. Ook het prachtige polijstwerk van de kast is toch een zeer mooi detail. Sindsdien is hij buiten voor te douchen en te slapen niet meer van mijn pols geweest.

Ook fijn is dat het horloge toch wel een verhaal heeft. Bij de koop zat het originele chronometer certificaat, uitgegeven in Duitsland in 1972. Ook het garantiecertificaat van Omega zit erbij, netjes
ingevuld en gedateerd op 24/12/1973. Ik gok dat dit een mooi kerstcadeau is geweest.
Matthias van Urhrenmeister heeft me er ook bij verteld dat het horloge bij hem voor verkoop is terecht gekomen via de familie van de man die op het garantiebewijs vermeld staat. De winkel waar hij ooit is aangekocht bestaat niet meer, en men had Uhrenmeister bij hem aangeraden om het horloge te servicen en eventueel te verkopen. Handig is dat Uhrenmeister een officieel Omega service center is, en de Connie dit jaar een volledige service heeft gehad, met de bijhorende garantie.

Het lijkt me dat ik er een mooie aanwinst aan heb.

De specs en de plaatjes:

Omega Constellation 168.017
Stalen case, 35x40mm
Op een nieuwe Rios handgemaakte alligatorband met Omega buckle

42 likes

Bijzonder model zo zonder de fluted bezel, dat ben ik niet gewend. Veel plezier er van.

1 like

Toch wel, mijn eerste targets na de stemvorken waren de modellen met de fluted bezel, maar uiteindelijk
had ik te veel keus en de twijfel sloeg toe. Bij dit model had ik meteen een klik toen ik hem op foto zag,
en meestal zal dat ook mijn uiteindelijke keuze worden.

Plezier van dragen zal er zeker zijn! Thanks!

Groeten van zijn tweelingbroer:

1 like

Prachtig :heart_eyes:
Veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd met deze fraaie vintage Omega :ok_hand:
Wel even een stap van 42mm naar 35mm, maar dat went vanzelf, veel plezier er mee :slightly_smiling_face:

1 like

Heel fraai. :+1:
Met mijn minipols van amper 16 cm zijn dit soort afmetingen ideaal. Ik moet juist elke keer slikken als ik een modern horloge omdoe. :grin:
Veel plezier ermee!

2 likes

Mooi, strak horloge. goed gedaan joggie.

1 like

Erg mooi, als ik m’n Omega Quartz uit 1979 draag stoort het me de 35 / 40 mm helemaal niet!
Veel plezier er mee!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie vondst en leuk verhaal. De hedendaagse kleine maat went vlot weet ik uit ervaring. Welkom tot de Connie club! :grin:

3 likes

Mooi exemplaar hoor.
Hier nog een fan, met mijn eigen C-shape Connie.
EDIT: mocht je interesse hebben in een mooie bijpassende brick bracelet, laat maar wat horen.

3 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze aanstekelijke verworvenheid!!
Ik wens je er een fenomenale tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor! Ben ook een groot fan. De mijne gaat niet snel weg:

7 likes

Echt, dit type van horloge zou me kunnen overhalen tot aankoop van een vintage. Veel karakter en knappe details.

Ik heb vroeger al eens een vintage Omega quartz gehad, maar die was te klein en heb ik dan door verkocht. Deze voelde ook echt kwalitatief aan. Dus ik ben nu steeds meer in de verleiding aan het komen.

Wat was die slechte ervaring op 2de hands?

2 likes

mooie aanwinst, veel draagplezier

Niet mijn favo model Connie maar hij is erg netjes en compleet, veel plezier ervan!

Echt tijdloos, prachtig horloge, enjoy!!

Zeker en vast een mooie aankoop, veel draagplezier :wink:

Heren, bedankt allemaal voor de fijne woorden.

Ik ben erg blij met mijn aanwinst. Het formaat stoort me geenszins heb ik al gemerkt, de afwerking en de looks van dit horloge doen het 'em.

@Svennos @Amice @svmnb1
Jullie exemplaren zijn stuk voor stuk pareltjes. Ik ga voor mijne sowieso nog voor 1 of meerdere banden gaan in die stijl van die van @Amice. Donkerbruin en zwart gaan het hem wel doen.

@klongy

Die ervaring was met een Franstalig verkoper, hij verkocht een mooie f300hz en de ad stond op prijs overeen te komen. Echter was bieden mogelijk vanaf 350 euro. Ik heb de beste man zeer beleefd in mijn beste Frans een bod gedaan, van 500 euro, in de hoop van hem een richtprijs te krijgen om verder te onderhandelen. Zijn eerste reactie was letterlijk: “Afrikaanse vriend, zet uw weg verder”. Meer niet. Ik heb de man daarop terug gestuurd dat mijn interesse oprecht was en met hem in dialoog wilde gaan. Dit heeft me een hele Franse colère op de hals gehaald die ik jullie ga besparen. Ik heb hem daarna maar laren doen…