In de loop van de jaren die ik bezig ben met horloges als hobby heb ik, zoals ongetwijfeld iedereen, een lijstje opgebouwd van horlogemodellen die ik “ooit eens” zou willen hebben.
Ik heb gemerkt dat dat lijstje in de loop van de tijd toch wel wat evolueert. Toch zijn er in mijn geval een paar horloges die altijd wel op het lijstje blijven staan.
Een stalen Omega Constellation met piepan wijzerplaat en de dogleg lugs is er zo een. Al heel lang vind ik dat een prachtig horloge en hoopte ik er ooit een te kunnen bemachtigen.
Ik bezit al een gouden 168.004:
En alhoewel ik die schitterend vind en elke keer weer blij word als ik hem om de pols doe merkte ik dat ik ook bleef kijken naar de versie met de geknikte lugs. Voor mijn gevoel is dat de échte échte Conie Pie Pan.
In (rose)goud schitterend maar bloedduur in mooie staat, merkte ik dat ik gevoelsmatig de voorkeur gaf aan de stalen variant.
Nou blijken ze dun gezaaid als je een (bijna) ongepolijste kast én een gave wijzerplaat wilt. Op Chrono kwam weleens iets voorbij, maar vaak ver weg, voor onredelijke prijzen of ik draaide er te lang omheen en poef, foetsie was ie!
En ton bood @bauhaus de zijne aan op het forum. Dat was me aanvankelijk ontgaan, maar uiteindelijk zag ik de advertentie voorbij komen. Er over nagedacht, en nog een keer over nagedacht, want het budget wat ik mentaal voor mijn hobby opzij had gezet was voor dit jaar alweer op…
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en Remco benaderd, maar ik bleek te laat! Hij was al met en ander forumlid tot een deal gekomen. Sh*t! Weer te lang om de hete brij heen gedraaid!
Totdat ik ineens een berichtje kreeg van @split_time! Hij had het horloge in een ruildeal van Remco overgenomen en gehoord dat ik ook geïnteresseerd was en of ik dat nog steeds was?
Dat was ik ik uiteraard en ditmaal zou ik het me niet weer laten gebeuren! Dus snel een deal overeengekomen en vanmiddag deze prachtige Constellation overgenomen!
Ik ben er serieus blij mee!