Hallo allemaal,
Kort geleden (voor mijn gevoel) heb ik mijn 2de luxe horloge aangeschaft/overgenomen van @rschouten. Helaas ben ik nog geen Trustlevel-2 en dus geen toegang tot zijn ervaringentopic, maar ben zeer tevreden over het horloge en de communicatie vooraf.
Ik was al een tijdje op zoek naar een horloge op bracelet dat ik als mijn dagelijkse horloge kan gebruiken naast mijn Nomos Ahoi Atlantic. Ik hou erg van horloges die op een leuke manier kleur gebruiken op de dial en toen ik de advertentie met de gele cursieve numerals en date zag begon het meteen te knagen. Ook veel andere details zoals o.a. de oversized kroon trokken mij over de streep. Na wat onderzoek naar dit horloge en alternatieven heb ik een bod gedaan. Al snel kon ik mijn vroege kerstcadeau in ontvangst nemen.
De staat van het horloge is erg goed voor een horloge dat al 20 jaar gebruik heeft gezien zonder service. Hij heeft wat krasjes en butsjes, maar dat heeft ook zijn charme. Na een goede schoonmaakbeurt van de buitenkant sprankelt hij ook weer. Ik heb nog niet kunnen experimenteren met andere bandjes, maar ik heb veel zin om hier komend jaar mee te beginnen.
Vandaag kwam ik bij toeval langs Jan Ubels (De Klokkenmaker). Gezien de ontbrekende servicegeschiedenis heeft hij voor mij ter plekke het horloge nagekeken en gereguleerd. Nu kan ik komend jaar met gerust hart genieten van dit fantastische horloge. (Daarna moet hij zoals verwacht een service krijgen.)
Helaas is mijn “horloge budget” er weer doorheen voor een lange tijd. Gelukkig kan ik nu als een kind in een snoepwinkel verlekkerd naar de horloges op dit forum blijven kijken.
Prettig kerstfeest, en een gelukkig nieuwjaar!
Edit: En naast de Nomos is de lume op dit horloge natuurlijk een grote verbetering!