NA: Omega Dynamic, om eens een vintage te proberen

Kwam deze tegen en een beetje gevallen voor de vintage ‘UFO/Thunderbirds’ achtige vorm, de kwalitatieve toestand, de opgelegde indices en Omega logo en het mooie blauw. Zelfs de ‘sunburst’ polish is nog te zien. Benieuwd naar de klik, gisteravond binnen gekregen en mooier dan van te voren verwacht. We gaan het zien. De plaatsjes:

19 likes

Ben zelf niet heel erg van de “vintage” horloges maar deze kan ik wel pruimen. Netjes. Wat is het formaat?

1 like

Mooi hoor!

1 like

Super mooi! Tijdloos!

1 like

Redelijk fors voor vintage: 42mm zonder kroon en 37mm lug to lug. Mag ook wel, mijn pols is 19+cm. Pols/klok ratio speelt wel mee :wink:

Zou ik hier nog wel aandurven aangezien de lug to lug meevalt.

Veel plezier ermee!!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een respectabele Omega Vintage!!
Ik wens je er vele smaakvolle momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gaaf ding hoor !
Veel plezier ermee… :+1:

1 like

Vanmorgen dezelfde binnen gekregen maar dan andere variant en kleurcombi :slight_smile: vind het erg leuke dingen. Voor de geïnteresseerde; hij gaat de verkoop in.

6 likes

Prachtig icoon :grin:

Hier mijn handopwinder uit 1969.

7 likes

3 likes

Mooi hoor! Dit model, maar dan van Certina, daar heet het een revelation ipv dynamic, hoop ik ook nog eens te scoren.

1 like

Mooie 70 ties design iconen.:+1:

In die automaten zit ook een heel goed uurwerk.

1 like

Ik heb momenteel ééntje bij de horlogemaker liggen; eind jaren '60 model, blauwe bullseye plaat, kast in sublieme staat met originele fabrieksafwerking, stalen band, en het automatisch caliber 565 - voor mij dé ultieme Dynamic.

Zalige horloges in de late jaren '60 uitvoeringen.

2 likes

Mijn vrouw heeft hiervan de damesversie van 28mm👍🏻

2 likes

Mooi hoor Cees! Ik heb zelf ook diverse keren over dit model nagedacht, maar heb het nog niet aangedurfd. Benieuwd naar je bevindingen over een paar weken (als hij zo lang blijft).

1 like

Allen hartelijk dank voor de leuke bijval!

@M_Singer: Mooi scherp blauw, erg fraai. Deze is toch wat meet ‘baby blue’

@radek: Aparte kleurstelling, erg fraaie rally strap.

@dins1: De Certina is inderdaad ook erg leuk, spitting image:

@Omega_73 / @septentrio : In deze zit ook een 565. Vintage lekenvraag: Deze kun je dus niet handopwinden?

@Logie: Thanks Walter, ben ook benieuwd :wink:

3 likes

Dat is een hele mooie vintage, van een topmerk. En een prachtmaat voor jouw pols.

1 like

Je kunt hem een paar slagen opwinden om wat powerreserve te krijgen. Daarna gaan dragen. Dan zou de polsbeweging hem op peil moeten brengen. Uurwerk moet wel goed onderhouden zijn.:smiley:

1 like

Bedankt Jan, blij met de tip, wist ik niet. Zal er rekening mee houden en overeenkomstig handelen :+1:t3:

1 like