NA : Omega Geneve 1970 incl officiële omega band?

Vanochtend heb ik deze goed lopende omega geneve opgehaald.
Heb het horloge voor een zeer scherpe prijs kunnen kopen en ben van plan het glaasje en de kroon te vervangen zodat hij weer in originele staat is. En dan kan hij in de collectie :innocent:

Nu zat er bij aankoop een omega band op. Nu vroeg ik mij af of jullie misschien iets van dit type band af weten? Ik kan namelijk niks op internet vinden en volgens mij zijn de Genève modellen niet op stalenband geleverd.

Dus als jullie informatie hebben over de band hoor ik het graag.

11 likes

Prachtig hoor…van harte! :thumbsup:

2 likes

Als je zoekt op Omega 1156 (nummer op de gesp), dan vind je oa dit:

klik

en dit

klik

En dan zou het maar zo kunnen dat het bandje meer waard is als wat je voor horloge en band samen hebt betaalt :wink:

Maar, een mooi setje samen, ik zou hem dragen op staal. Mooi horloge, gefeliciteerd met je aanwinst!

Dank! Ik vind hem persoonlijk een beetje saai op staal. Als het bandje echt geld waard is moet ik hem misschien maar verkopen :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,
Proficiat met deze nobele aanwinst!!
Veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Om nog even in te haken op staal vs leer. Zelf zou ik zo’n prachtige klassieke vintage Omega nooit op staal dragen, maar altijd op leer. Ik doe het momenteel met een zwarte Hirsch, maar er is ook nog een Hirsch Lizard (donkerbruin) bandje onderweg (vanavond binnen).

Hier een foto van mijn Seamaster uit '73…en de Hirsch Lizard band (wel met zilverkleurige gesp)…(als ik jouw draadje even mag ‘kapen’). Misschien ook wel een idee voor jouw Geneve…

4 likes

Mooie klassieker! Gefeliciteerd. Op leer lijkt mij ook mooier. Maar ik zou de Omega band nooit wegdoen. Gewoon bewaren tot er een horloge langskomt waar hij wel bij past. Zie er maar eens aan te komen als je hem nodig hebt.:wink:

1 like

Glas ff poetsen met poliwax en op staal zetten zou ik zeggen!

1 like

De band is voor mij :smiling_imp:

Nu nog iets vinden om hem op te zetten

2 likes

Het glaasje lijkt nog gaaf (geen barsten), die kan je er inderdaad als nieuw uit laten zien.

Sinds ik recent een Omega kocht ben ik me wat meer gaan verdiepen in vintage mechanisch, en ik moet moet zeggen: ook inspirerend. Jouw post voegt weer wat toe aan de inspiratie, dank :wink:

Die band is dus bijzonder. Heb geduld en laat je niet verleiden tot snel doorverkopen, is mijn advies :slight_smile: Ik zou jouw Omega sowiezo gaan dragen op deze mooie band!

1 like

ja het blijft aanstekelijk al die foto die langskomen. @Robert bied een heel schappelijke prijs dus het is zeker geen doorverkoop voor een te lage prijs. Verder heb ik dan weer wat geld vrij om het glaasje te vervangen en een nieuwe originele kroon te zoeken.

3 likes

Als @Robert een mooie prijs biedt dan moet je dat natuurlijk doen.

Vwb het glaasje: plak de kast rond het glas af. Daar heb je flexibele tape voor maar als je dat niet hebt dan gewoon diverse stukjes ‘gewoon’ plakband of papieren tape. Dan met een stukje waterproof 1200 het glasoppervlak gaan schuren. af en toe afvegen, totdat alle krassen eruit zijn en je alleen nog de waterproof 1200 krasjes ziet (circulair schuren, in kleine circel bewegingen) Dan hetzelfde herhalen met korrel 2500, eventueel nog met 3000. En uiteindelijk circulair polijsten met chroompoets (ik gebruik Unipol, en dat wekrt perfect. Maar er zijn vele alternatieven)
Et Voila: je glaasje is als nieuw. Die hoef je echt niet te vervangen. Het geheel kost je nog geen half uur.
Als je vragen hebt, benader me dan even via PM.
Succes! (en post nog even een foto met eindresultaat)

3 likes

@ernst Bedankt voor de tip. Ik denk toch dat ik het glaasje ga vervangen want die is niet origineel en wil ik graag in originele staat hebben. En het glaasje vertoond tekenen van krakele en dat is er volgens mij niet uit te polijsten.

Dat (craquele in het glas) is inderdaad meestal aanleiding tot vervangen van het glas, dat schuur je er niet uit. Mocht je onder een vergrootglas een klein Omega teken zien in het centrum vh glaasje -in de binnenzijde- recht boven het centrum van de secondenwijzer, dan is het glas waarschijnlijk wel origineel.
Hoe dan ook, succes met een leuke aanwinst!

Gefeliciteerd met deze mooie NA… en succes met het glaasje🖒😊

1 like