NA: Omega Geneve Dynamic 1968

Weer een mooie vintage klok aan de verzameling kunnen toevoegen. Dit keer de ergonomisch uitgevoerde Omega Geneve Dynamic met caliber 601. In 1971 gekocht in Rotterdam en nu na al die jaren pas overgegaan in andere handen.

Voor wie geinteresseerd is in het verhaal achter dit model en de verschillende verschijningsvormen hierbij een mooi overzichtsdocument

http://download2070.mediafire.com/o1sr06fa3wpg/knazxmyqdzd/Omega+Geneve+Dynamic+I+.pdf

Veel leesplezier!

7 likes

Mooie aanwinst! :+1:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst en dank voor de interessante download!

Nice!

Mijn beste,

Proficiat met deze eigenzinnige Omega. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Altijd al een prachtig horloge gevonden. Gefeliciteerd!

Zéér knap!

Mooi horloge. Heb zelf ook n dynamic maar dan n ander model en niet met zo’n mooie band.

Mooi

Fraaie Omega, geniet ervan :+1:

ja, erg mooi!

Leuk klokje, altijd prachtig, die jaren 70 Omega’s. Gefeliciteerd!

Moet ik er ooit nog 's een van hebben. Veel mensen vinden ze lelijk. Houden zo, blijven ze betaalbaar. :smile: Leuk, van eerste eigenaar!

Een mooie en gave wijzerplaat!
Het zijn heel degelijke horloges, ik draag de mijne (automaat) altijd. Onderdelen zijn er nog genoeg te krijgen. Het glas kun je eenvoudig vervangen door het knopje er met enig geweld uit te trekken. Dan met een injectiespuit zonder naald er snel lucht in te persen. Het glas springt er dan zo af. Het knopje kun je er zo weer indrukken op dezelfde stand. Het gepolijste glas of nieuw glas (ebay) druk je er dan weer stevig op. Een origineel glas heeft in het midden een omega tekentje. Een goedkopere niet.

Mooie klok. Toch wel extra leuk dat de historie bekend is.
Goed bouwjaar ook;-)

Altijd mooi een vintage omega.

Leuke aanwinst. Mooie wijzerplaat!

Gefeliciteerd, geniet ervan.

Gr. Glenn