Sommigen hebben het horloge al voorbij zien komen in verschillende topics maar nu ook echt een NA topic. Ik zocht al een tijdje naar een horloge met wat meer kleur en dus ging ik op zoek naar een horloge met wat meer kleur.
Ik zat al een tijdje naar de Omega globemaster te kijken maar ik had wel wat twijfels… het horloge is best groot met 41mm en ook niet echt dun. Er zat dus maar één ding op en dat was het horloge passen.
Gelukkig hadden ze bij S&C precies het model liggen dat ik mooi vind, de globemaster annual calendar met een lichtgrijze wijzerplaat en blauwe wijzers. Het horloge was perfect maar ja… als je daar dan toch bent, dan pas je ook direct wat andere horloges. Zo gezegd zo gedaan heb ik ook een datejust 41mm gepast en toen sloeg de twijfel toe… gelukkig had ik de tijd want er was bijna niemand in de winkel dus heb ik beide horloges echt wel 10x omgehad. Uiteindelijk heb ik de globemaster gekozen… waarom? De Omega is misschien toch net iets unieker dan de datejust.
En waar zijn de plaatjes dan?
hier! (Even op de foto’s klikken voor de scherpte!)
Een foto van de naar mijn mening prachtige caseback:
Heel cool, gefeliciteerd! Wat een bijzonder ding. Ik moet nog wennen aan de nato/denim en of dat er wel bij past. Maar je hebt in ieder geval iets dat je niet veel ziet. Hoop dat je er lang van mag genieten.
Mooie aanwinst! Die Globemasters zijn prachtige stukken, echt voor de liefhebbers. Ik was eerder voor de 39mm date versie gegaan, maar dat maakt deze niet minder.
Da’s ook helemaal niet belangrijk. Ik ben gewoon even aan het smalltalken.
Ik heb nu een Omega en een MeisterSinger liggen. Die laatste mag er uit - heb ik iets te enthousiast gekocht -, maar ik hoop in de (nabije) toekomst nog wel een Doxa aan de ‘collectie’ toe te kunnen voegen. Ooit wel eens gezien?